به گزارش ایرنا، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان عصر شنبه در آیین برقراری صلح و سازش بین دو خانواده کریمی و عاشوری از طایفه لرجازی گفت: همه ما باید در موارد اینچنینی، با گذشت و برادری، صلح و آشتی را در بین طوایف و قبایل منطقه برقرار کنیم.
احمد حمزه افزود: وظیفه ما مسلمان ها این است که صلح و آشتی را در بین یکدیگر به وجود آوریم و چنانچه اختلاف و نزاعی را در بین همشهریان و یا طوایف همشهری خودمان مشاهده کردیم قبل از اینکه اختلافات بیشتر شود باید از وقوع و بروز خشونت ها و نزاع ها که عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت جلوگیری کنیم.
امام جمعه قلعه گنج نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف شوراهای حل اختلاف، معتمدان و کمیته صلح شهرستان، ریشه یابی نزاع ها و درگیری ها و برقراری صلح و آشتی میان طوایفی است که با یکدیگر کدورت و خصومت دارند.
حجت الاسلام احمد نجنو افزود: با توجه به نشست های متعددی که با خانواده مقتول، با رایزنی و میانجیگری معتمدان شهرستان برگزار شد و با مشورت سران طوایف و ریش‌ سفیدان، پس از 17 سال صلح و سازش بین این دو خانواده برقرار شد.
وی ادامه داد: امروز خانواده مقتول، قاتل برادر خودشان را بخشیدند و خداوند و همه ما از این بخشش و گذشت خشنود و راضی شدیم.
به دنبال نزاع و اختلافی که 17 سال قبل و در سال 1380 بین دو نفر از طایفه لر جازی رخ داد، احمد کریمی به قتل رسید و قاتل نیز روانه زندان شد اما با میانجیگری برخی از سران طوائف قلعه گنج ازجمله مراد جهانگیری و عیسی احمدی و گذشت و بخشش خانواده کریمی و ورثه مرحوم پنجی به عنوان خانواده مقتول، قاتل را بخشیدند و صلح و آشتی بین دو خانواده برقرار شد.
شهرستان قلعه گنج از جمله مناطق محروم کشور بشمار می رود که در 420 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
9875/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.