به گزارش ایرنا محمد رضا سیفی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمان به لحاظ توسعه مدارس و ارزیابی کلی مدارس عشایری کشوری رتبه اول را به خود اختصاص داده که این انتخاب به دلیل کیفیت بالا در زمینه مسایل علمی، آموزشی و پرورشی مدارس این منطقه بوده است.
وی به بازدید از مدارس عشایری شهرستان های جنوبی استان کرمان اشاره کرد و گفت: سرانه غذایی و وضعیت نامناسب خوابگاه های دانش آموزی عمده ترین مشکل مدارس عشایری این منطقه است که پیگیر رفع این مشکلات هستیم.
سیفی ادامه داد: با توجه به امکانات و اعتبارات محدود، مدارس شبانه روزی در اولویت قرار می گیرد و در گام بعدی مشکلات دیگر مدارس عشایری برطرف می شوند.
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور به همکاری خوب نمایندگان مجلس با این نهاد اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات زیرساختی است و با تعامل بین مجلس و آموزش و پرورش عشایری برطرف می شوند.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کمک آموزش و پرورش عشایری اساسنامه مدارس عشایری را در سطح عملی اجرایی کنند تا در این بخش مشکلات کم شود.
نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با نگاهی به گذشته عشایر به این موضوع پی می بریم که زندگی عشایر متناسب با زمان پیش نرفته است.
یحیی کمالی پور افزود: بازدید از مدارس عشایری محروم سبب لمس مشکلات و بستر سازی برای رفع مشکلات می شود.
وی ادامه داد: تدابیری باید اتخاذ شود تا پایانی بر درد و رنج های این قشر محروم شود.
کمالی پور اظهار داشت: دانش آموزان عشایری نباید در حسرت امکانات اولیه دانش اموزان شهری باشند.
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور، نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، رئیس آموزش و پرورش عشایری کرمان و جمعی از مسئولان محلی از مدارس عشایری جنوب کرمان بازدید کردند.
جنوب کرمان از شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.