به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، سجاد افشارمنش افزود: مردم شهرستان قلعه گنج با فرهنگ سازی انجام شده و در راستای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار با همکاری سران طوایف، معتمدین و روحانیون 40 قبضه سلاح جنگی اعم از کلاشینکف و کلت کمری به همراه 32 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز را بصورت خودجوش تحویل نهادهای امنیتی و انتظامی داده اند.
وی بیان کرد: افرادی که سلاح های خود را بصورت داوطلبانه تحویل مراجع انتظامی و امنیتی نموده اند از نهادهای تخفیف مقرر در قانون برخوردار شده و تحت پیگرد قضایی قرار نگرفته اند.
این مقام قضایی تاکید کرد: یکی از مهمترین مواردی که منجر به افزایش خشونت می شود، وجود سلاح های مختلف در منطقه است.
وی تصریح کرد: با مطالعه پرونده های جناحی و حسب تجربه، بستر بسیاری از جرائم خشن استفاده از سلاح گرم و سرد است، لذا ضرورت دارد افراد در راستای پیشگیری از وقوع جرم نسبت به تحویل سلاح های غیرمجاز اقدام کنند.
افشارمنش با بیان اینکه مردم مهمترین رکن در تامین امنیت هستند گفت: لذا در همین راستا و به منظور بهره گیری از ظرفیت های مؤثر مردم بخصوص علماء و سران طوایف در کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب های اجتماعی ناشی از آن میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار بین دادگستری، استانداری، اداره کل اطلاعات و فرماندهی نیروی انتظامی و علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان منعقد شده است.
دادستان قلعه گنج هدف از اینگونه برنامه را دستیابی به جامعه ای امن و آرام با کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی دانست و از اقدامات و برنامه های ریاست کل دادگستری استان کرمان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.
شهرستان قلعه گنج در فاصله 420 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.