به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: سال گذشته حدود 601 هزار دانش آموز در استان کرمان ثبت نام کردند که این تعداد در سال جاری به 625 هزار دانش آموزافزایش یافته و پیش بینی می شود که پنج هزار دانش آموز دیگر نیز به این تعداد افزوده شود.
وی شمار کلاس های درس استان کرمان را حدود 29 هزار کلاس دانست و افزود: این تعداد کلاس در قالب هفت هزار و 680 مدرسه فعال هستند.
اسکندری نسب با اشاره به این مطلب که 106 باب مدرسه شبانه روزی نیز در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: 27 هزار و 565 دانش آموزان عشایر و روستایی در این مدارس در حال تحصیل است.
وی یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید را جذب کمک های خیران برای احداث و تجهیز مدارس دانست و ادامه داد: در مجموع هزار و 763 کلاس توسط خیران احداث شده که از این تعداد، 400 کلاس در دست تکمیل و تجهیز قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درصد پوشش تحصیلی در این استان را در مقطع ابتدایی 98.24، در متوسطه اول 97 درصد و متوسطه دوم 82 درصد عنوان کرد.
اسکندری نسب گفت: در سال تحصیلی جاری سه هزار و 252 متقاضی نقل و انتقالات داشته ایم که 2 هزار و 200 نفر از آنها منتقل شدند و در این حوزه شاهد رضایت مندی مناسبی بوده ایم.
وی گفت: در سال تحصیلی جاری، هدایت تحصیلی40 هزار دانش آموز مقطع متوسطه انجام شد که 59 درصد از دانش آموزان جذب رشته های نظری و 41 درصد نیز جذب رشته های فنی و حرفه ای شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: 35 هزار دانش آموز اتباع بیگانه در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که در این زمینه هیچ اعتباری از سوی هیچ سازمانی به آموزش وپرورش اختصاص نمی یابد.
اسکندری نسب به اولویت های مورد نظر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس یکی از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش استان کرمان به شمار می رود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.