به گزارش ایرنا، سید علی حاج‌ سید علیخانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی در استان کرمان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای است افزود: جلسات متعددی با شرکت‌ های حمل و نقل مسافر و کالا برگزار و برنامه ‌ریزی‌ های لازم انجام شده است.
وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان آمادگی کامل برای جابجایی هر تعداد زائر اباعبدالله (ع) که در سامانه ثبت‌ نام کنند را از استان به مرز چذابه و شلمچه دارد گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و استان کرمان آمادگی کمک به دیگر استان ‌های همجوار را در صوررت نیاز در زمینه حمل و نقل و تامین اتوبوس دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته 16 هزار مسافر از این استان برای حضور در همایش پیاده‌ روی اربعین تا مرز منتقل شدند تصریح کرد: این تعداد مسافر با حدود 450 سفر اتوبوسی جابه ‌جا شدند.
علیخانی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت‌ هایی که در بحث حمل و نقل داشتیم اما با همکاری شرکت‌ های مسافربری نرخ جابجایی زائران اربعین از استان کرمان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است خاطرنشان کرد: 2 نوع اتوبوس برای انتقال زائران از استان کرمان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه اتوبوس ‌های VIP با ظرفیت 25 نفر و اتوبوس‌ های لوکس 44 نفره برای خدمت‌ رسانی به زائران اباعبدالله (ع) و انتقال آنها تا مرز در نظر گرفته شده است افزود: اگر تهیه بلیت به صورت اینترنتی باشد شامل 10 درصد تخفیف می‌ شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه امسال این امکان برای زائران اربعین فراهم شده که از اکنون می ‌توانند بلیت بازگشت خود را هم خریداری کنند تصریح کرد: بلیت بازگشت زائران اربعین بصورت باز بوده و هر ساعت و روزی که قصد بازگشت داشته باشند می‌ توانند از آن استفاده کنند.
علیخانی با توصیه به زائران حضور در همایش پیاده ‌روی اربعین که بلیت بازگشت را هم‌ اکنون تهیه کنند گفت: اگر بلیت برگشت اکنون تهیه شود شامل 15 درصد تخفیف می ‌شود.
وی به حمل باری که توسط ناوگان باری استان برای همایش پیاده‌ روی اربعین انجام می‌ شود اشاره کرد و افزود: این بار به طور معمول برای موکب‌ ها حمل می ‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه مدیریت موکب ‌ها برعهده سپاه است و هر ساله تعداد کامیون مورد نیاز برای حمل بار موکب‌ ها به ما اعلام شده و ما به شرکت ‌های حمل و نقل اعلام می‌ کنیم خاطرنشان کرد: حمل بار موکب ‌ها در سال گذشته بصورت رایگان انجام شد و امیدواریم که امسال نیز به همین صورت باشد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه نظارت کامل بر حمل و نقل مسافران وجود دارد بیان کرد: مدیران فنی شرکت ‌ها باید در ترمینال ‌ها حضور داشته باشند و تمام صورت وضعیت ‌ها کنترل می‌ شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه کمیسیون ویژه بر تخلفات نظارت دارد عنوان کرد: سامانه 10000341 برای شاکیان در نظر گرفته شده است تا هر گونه شکایت به‌صورت آنلاین بررسی می‌ شود.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.