در این یادداشت آمده است، آنهایی که سگ را به درون پارک ها و خیابان ها می آورند با این کارشان می خواهند بگویند از طبقه بالای اجتماعی هستند و به آن افتخار می کنند.
هنوز روی صندلی چوبی توی پارک ننشسته بودیم که یک دفعه صدای عجیبی من را به خودش جلب کرد، یک سگ پشمالو ، که صاحبش قلاده اش را رها کرده بود تا در پارک بازی کند و هوایی تازه کند ، جلوی پای ما ایستاده بود و سپس یک خانمی که با وضع نامناسب حجاب ، هراسان و آشفته بدنبال سگ در پارک صدا می زند لوسی ، لوسی بیا اینجا.
زمان کمی سپری شد، درگوشه ای از پارک صحنه ای دیگری از تجمع سگ ها ، یا به اصطلاح خودشان حیوانات خانگی به چشم خورد، جلوتر رفتم، ظاهرا قرار روزانه یا دورهمی خانوادگی سگ ها بود.
متاسفانه در جامعه پر از هیاهوی امروز که موج غرب زدگی در آن دل نوجوانان وجوانان را به تلاطم می کشاند، نگهداری سگ و از آن مهمتر سگ گردانی مثل یک ویروس به جان شهر افتاده است.
حتی نگهداری از این حیوان به صحنه رقابت تبدیل شده است، وقتی که به خیابان طاهرآباد یا بلوار معلم یک سری بزنید کلینیک ها و فروشگاه هایی را مشاهده می کنید که افراد درصف انتظار ایستاده و منتظر ویزیت کوچولوهاشون یا همان توله سگ های فانتزی می باشند و یا تنها برای اینکه ناخن های سگ شان را کوتاه کنند مسافت زیادی را تا آن مکان طی می کنند .
شاید جالب باشد بدانید در کمی آن طرف تر پانسیون و آرایشگاه نیز برای نگهداری موقت از این حیوان خانگی نیز وجود دارد که کلی خدمات ارائه می کنند و از سوی دیگر پول هنگفتی هم به جیب می زنند.
اما از این ها که بگذریم ،واقعیت چیز دیگری است، وجود یک بیماری بنام آسیب اجتماعی که شاید یک طرفش برمی گردد به معضل بیکاری که الان گریبان گیر خیلی ها شده است .
از سوی دیگر که نگاه می کنیم چشم هم چشمی های زنانه و مدگرایی که باعث رونق خرید و فروش سگ و گربه شده است، حیوانی که از نظر شرع نجس محسوب می شود و متاسفانه در دنیای امروز جوانان جای همسر و فرزند را برای آنان پرکرده است و آنقدر وابسته شده تا جایی که برای گم شدنش آگهی می زنند و مجلس ترحیم می گیرند.
و یا برخی دیگر آگهی چاپ می کنند و وعده جایزه می دهند به هرکسی که سگ شان را پیدا کند.
قریب به یک دهه قبل طرح ممنوعیت گرداندن سگ در اماکن و معابر عمومی در مجلس اعلام وصول شد و کمی بعد به آرشیو خاطرات سپرده شد.
حالا اما سگ گردانی در سطح خیابان ها زیاد شده است که گاها موجب رعب و وحشت خانواده ها می شود، متاسفانه مشخص نیست که چه کسی یا نهاد وارگانی باید با این ناهنجاری اجتماعی که در کنار بدحجابی قیام کند.
درحالی که مطالبه مردم نیز همین است برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی و اخلال در نظام اجتماعی که لازمه آن پیگیری مجدانه مسئولان را طلب می کند.
اما نکته آخر اینکه درکشوری که در هرنقطه اش عطر و بوی شهید استشمام می شود ، شهیدی که هم سن همین جوانان امروز بود اما دل به خواسته های دنیا نداد و با لبیک یا حسین تا رضوان پرکشید آیا سگ بازی و سگ گردی زیبنده ایران قهرمان است؟
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.