مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این برنامه با مشارکت پلیس راه آهن شمال شرق برگزار شد .
فرشاد زادخور افزود: مخاطب این برنامه خردسالان،کودکان و دانش آموزان بوده و با هدف آشنا کردن آنها با برنامه های حمل و نقل مسافری و ریلی انجام می شود .
وی این آموزش ها را برای درک بیشتر دانش آموزان از چگونگی فعالیت راه آهن ضروری دانست و افزود: رعایت توصیه های ایمنی و امنیتی توسط دانش آموزان موجب می شود سفرهای مطمئن و بی خطری با خانواده هایشان داشته باشند.
سرپرست پلیس راه آهن شمال شرق(1) هم گفت : پلیس راه آهن در طول سال با حضور در مدارس حاشیه خطوط راه آهن به آموزش و فرهنگ سازی پرداخته و آنان را از حضور در محل های غیر مجاز و رفتارهای غیر متعارف منع می کند.
سرهنگ محمود کریمی مقدم افزود : جامعه هدف پلیس راه آهن در بحث سنگ پرانی به قطارهای مسافری را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند که برای جلب مشارکت آن ها اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی از جمله راه اندازی قطار نظم ودوستی بهترین راهکار شناسایی شده است.
وی افزود: از مهمترین موضوع های آموزش داده شده به دانش آموزان ، صدمات جبران ناپذیر سنگ پرانی به قطارهای مسافری و همچنین خطرات ناشی از بازی در کنار خطو ط ریلی است .
سرپرست پلیس راه آهن شمالشرق ادامه داد : برگزاری این برنامه ها به کاهش آسیب های اجتماعی ، ارتباط بیشتر با مردم و انتقال پیام های انتظامی کمک فراوانی می کند.
در این آیین دانش آموزان یکی از مدارس حاشیه خطوط راه آهن ضمن آموزش و پذیرایی به صورت نمادین از ایستگاه شاهرود تا ایستگاه کلاته خوان را با قطار پیمودند .
راه آهن شمالشرق (1) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت541 کیلومتر دارد.
یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد .
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.