به گزارش ایرنا، محمد رضا علیزاده عصر سه شنبه در نشست خبری رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس آیات افزود: تاکنون 13 دوره نمایشگاه استانی و یک هزار و 200 نمایشگاه قرآنی در شهرستان های استان کرمان برگزار شده است.
وی بیان کرد: حدود 2 هزار نشست خانگی قرآن در سطح استان داریم و 500 نفر از فعالان قرآنی بیمه هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: با مشارکت فعالان و کارشناسان قرآنی، حوزه‌های علمیه و دانشگاهی و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی سند توسعه قرآنی استان در دست تهیه است.
وی افزود: در قالب این سند که چشم‌انداز 1404 را دارد، ترسیم وضعیت موجود و وضعیت مطلوب را خواهیم داشت تا برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف داشته باشیم.
علیزاده با بیان اینکه در 2 سال اخیر هفته قرآن و عترت استان کرمان برگزار شده است گفت: در ماه مبارک رمضان برگزاری جشن رمضان، نمایشگاه قرآن را شاهد بودیم که 15 هزار جلد قرآن و مفاتیح و نهج البلاغه تعویض شد.
وی تصریح کرد: جشنواره عکس آیات در آبان و در چهار بخش ملی، استانی، مردمی و ویژه برگزار می شود.
عضو هیات اجرایی جشنواره عکس آیات نیز گفت: از امروز سایت www.ivaquran.ir برای ثبت نام و ارسال آثار راه اندازی شده است و علاقه مندان تا پایان روز 21 مهر مهلت ارسال آثار خود را دارند.
مهدی جعفری افزود: تولید آثار فاخر و ارشمند در حوزه قرآن و عترت ، ارتقای فرهنگ قرآنی و عترتی، شناسایی استعدادهای بالقوه و تبدیل آن به بالفعل و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار ارزشمند از جمله اهداف جشنواره عکس آیات به شمار می رود.
وی بیان کرد: به سه نفر از برگزیدگان در بخش های ملی، استانی و مردمی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا می شود و در بخش ویژه نیز یک برنده معرفی می شود.
این آیین با حضور مدیرکل عترت و قرآن دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از پوستر جشنواره رونمایی شد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.