علی اسدی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه یک فوریتی ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی با کلیات آن با 127 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر موافقت کردند.
وی هدف از ایجاد مناطق اقتصادی ویژه در شهرستان ها را پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، صادرات مجدد، عبور خارجی (ترانزیت) و انتقال کالا (ترانشیب) عنوان کرد .
وی ادامه داد : در واقع با این اقدام مجلس ، به دولت اجازه داده می‌شود در شهرستانهایی که استعداد و توان لازم برای تحقق اهداف مذکور را دارند مناطقی را با عنوان منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند.
اسدی مزیت های ایجاد منطقه آزاد در شهرستان شهربابک را تمرکز سرمایه گذاری بخش های خصوصی و بخش دولتی در یک منطقه دانست و افزود : سهولت آماده سازی امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز به دلیل متمرکز شدن کارخانه ها و کارگاه ها در یک مکان مشخص می تواند عملیات اجرایی کردن طرح های سرمایه گذاران را نیز تسهیل بخشد.
نماینده شهر بابک گفت : ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در شهربابک به دلیل وجود کارخانه مس در این شهرستان ،می تواند صادرات و واردات صنایع جنبی مس را رونق بخشد و همچنین سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در استان ایجاد خواهد شد و براین اساس می‌توان شاهد تحول اقتصادی مناسب و اشتغالزایی در منطقه باشیم.
9899/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.