به گزارش ایرنا رضا حسینی روز پنجشنبه در سومین جشنواره ملی گیلاس اشنویه بیان کرد: راه اندازی اتاق فکر با حضور اساتید، کارشناسان و صاحب نظران جزو برنامه های اقتصادی مدیریت ارشد آذربایجان غربی برای توسعه این استان است تا به نحو بهینه از ظرفیت های استانی استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به برنامه های آتی اقتصادی در آذربایجان غربی گفت: برنامه هایی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی تنظیم شده است و کمک به سرمایه گذاری در جای جای استان به صورت جدی دنبال می شود.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در استان را برای سرمایه گذاران ارتقا می دهیم تا فعالیت های اقتصادی با آسودگی انجام شود.
وی در ادامه با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره گیلاس در اشنویه به ظرفیت های اقتصادی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان قابلیت های مهمی برای سرمایه گذاری و توسعه دارد که ویژگی های طبیعی و اکوتوریسم از جمله آنهاست.
حسینی بیان کرد: مردم اشنویه صبور، خوش فکر و دارای تمدن کهن هستند و وجود 10 اثر دوران اورارتویی نشان قدمت این شهرستان است.
فرماندار اشنویه نیز گفت: گیلاس و سیب این شهرستان دارای کیفیت بالا جهت عرضه در بازارهای داخلی و خارجی است.
اسعد خضری ادامه داد: چغندرقند، گندم و حبوبات از دیگر محصولات اشنویه به شمار می رود و این شهرستان با یکهزار هکتار مراتع درجه یک قطب تولید گوشت و دامپروری استان نیز محسوب می شود.
خضری با تاکید بر اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اشنویه نیز تصویب شده است، ابراز امیدواری کرد تا با تصویب نهایی آن در مجلس زمینه توسعه منطقه فراهم شود.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی گیلاس اشنویه با شرکت حسین علی امیری معاون رئیس جمهوری در امور مجلس، محمد علی وکیلی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، حسین تاجیک معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی در جشنواره ملی گیلاس اشنویه شرکت داشتند که در این مراسم کلید طلایی شهر گیلاس توسط شهردار اشنویه به معاون رئیس جمهوری تقدیم شد.
اشنویه با 74 هزار نفر از شهرستان های مرزی آذربایجان غربی است.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.