به گزارش ایرنا، مریم آبشایی روز چهارشنبه در نشست خبری شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته دولت و دهه ولایت و امامت افزود: هشت پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه مختلف اجتماعی در این استان حال انجام است که حدود 90 درصد پیشرفت داشته اند.
وی از راه اندازی 69 مجوز تشکیلات کارگری در این استان خبر داد و گفت: 256 مجوز تشکل های کرمان تجدید انتخاب شدند.
آبشایی افزود: سه هزار و 654 نفر به منظور دریافت مقرری بیمه بیکاری ثبت نام کرده که مقرری بیمه بیکاری سه هزار و 133 نفر از این افراد برقرار شده و 423 نفر نیز توسط اداره کل فنی و حرفه ای مهارت های مختلف را فراگرفته اند.
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با بیان اینکه در حوزه سلامت 13 هزار و 792 مورد بازرسی کار از کارگاه های این استان طی سال گذشته انجام شده است تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته 90 هزار و 631 نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران و همزمان 46 هزار و 920 ساعت آموزش به کارفریان ارائه کرده است.
وی ادامه داد: این اداره کل همچنین در سال جاری نیز یکهزار و 80 نفر از کارفرمایان و 10 هزار و 480 نفر ساعت از کارگران را آموزش داده است.
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: در حوزه شناسایی اتباع بیگانه نیز سه هزار و 709 مورد بازرسی انجام و 678 نفر کارفرمای متخلف این استان به مراجع قضایی معرفی و 81 مورد پرونده کار اتباع بیگانه 63 مجوز تمدید و سه مجوز تجدید شده است.
آبشایی دوره های آموزشی مدیریت اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، احداث خانه های بهداشت کارگری و طرح ملی مداخلات پیشگیری را از دیگر خدمات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان عنوان کرد و گفت: 57 خانه بهداشت کارگری درسطح استان وجود دارد که دو مورد در سال گذشته احداث شده است.
دبیر شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزرات کار رفاه و تعاون استان کرمان از راه اندازی 74 تعاون روستایی براساس ظرفیت های روستا در سطح استان راه اندازی شده است تصریح کرد: در قالب راه اندازی این تعاون ها یکهزار و 699 نفر مشغول به کار شدند.
اداره کل کار رفاه و تعاون اجتماعی استان کرمان دارای 23 اداره و نمایندگی در شهرستان ها است.
کرمان یکی از استان هایی است که مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار را دارد و این اداره کل دارای 6 مجموعه ورزشی فعال در شهرستان های کرمان، سیرجان، جیرفت، زرند، راور و رفسنجان است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.