رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز سه شنبه در حاشیه کلنگ زنی این باغ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این سازمان توسعه باغات مدرن در راستای اقتصاد مقاومتی است.
حسن خمیس آبادی با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم بیش از یک هزار هکتار باغ مدرن در سطح استان ایجاد کنیم، افزود: در باغ مدرن روستای قره بناس شهرستان کنگاور که به مساحت 100 هکتار می باشد، انگور داربستی، گردو پیوندی، آلو و بادام برداشت خواهد شد و طرح این باغ مدرن می تواند تا 100 نفر اشتغال زایی به وجود بیاورد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در ایجاد باغات مدرن تمامی تمهیدات فنی دیده می‌شود، افزود: این باغات به سیستم‌های آبیاری مدرن مجهز می‌شوند لذا می‌توانند در استفاده بهینه از آب اثرگذار باشند.
به گفته خمیس آبادی در باغات مدرن استفاده از منابع آبی با تولید بیشتری همراه خواهد بود.
وی در ادامه میزان تولیدات باغات مدرن را هم بالا دانست و افزود: باغات مدرن نسبت به باغات سنتی افزایش 2 تا سه برابری محصول خواهند داشت.
فرماندار کنگاور هم توسعه باغات مدرن را یکی از برنامه های محوری در حوزه کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه باغات مدرن به دلیل درآمدزایی بیشتر می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کنگاور بسیار کمک کند. همچنین می تواند علاوه بر رونق تولید داخلی، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بالائی نیز داشته باشد.
خیراله خزایی طرح احداث باغ 100 هکتاری روستای قره بناس را یک پروژه بسیار خوب در حوزه کشاورزی توصیف کرد و گفت: این مجموعه یک پروژه مدرن و منحصر به فرد است که در سطح مناسبی اجرا می شود.
وی ادامه داد: اجرای چنین پروژه های بزرگی می تواند الگویی مدرن در توسعه باغات مثمر در سطح منطقه محسوب شود.
به گزارش ایرنا، افتتاح باند کندرو کمربندی کنگاور- سلطان آباد و گلخانه شهرداری کنگاور به مساحت 500 متر مربع از دیگر برنامه های پنجمین روز از هفته دولت در شهرستان کنگاور بود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.