رضا داوودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهر کرندغرب مرکز شهرستان دالاهو، وقوع زلزله باعث بروز کدورت در منبع تولید آب به میزان 150NTU شد و اکنون تأمین آب شهر با استفاده از ذخیره آب مخازن انجام می گیرد.
وی همچنین با بیان اینکه عملیات حذف کدورت آغاز شده و پکیج تصفیه آب در حال راه اندازی می باشد، گفت: نسبت به تهیه آب بسته بندی و استقرار تانکرهای سیار آبرسانی شهر کرمانشاه، اعزامی از استان های همجوار و هلال احمر در منطقه اقدام های لازم صورت گرفته است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در شهر تازه آباد نیز در اثر زمین لرزه بخشی از ساختمان اداری و انبار امور آبفای این شهر تخریب شده است، ادامه داد: در شهر تازه آباد ایستگاه پمپاژ قطع شد که بلافاصله در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله، دیزل ژنراتور تأمین و ایستگاه پمپاژ در مدار بهره برداری قرار گرفت.
به گفته وی ، هم اکنون وضعیت آبرسانی در این شهر در حالت عادی می باشد.
داوودی همچنین در ادامه، به خارج شدن چاه شماره یک کوزران از مدار بهره برداری به علت کدورت اشاره کرد و گفت: اکنون تأمین آب این شهر از طریق چاه شماره 2 صورت می گیرد و مشکل خاصی وجود ندارد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه سپس به بروز کدورت جزیی در تأمین آب جوانرود در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله اشاره کرد و یادآور شد: این کدورت با تمهیداتی برطرف شد و اکنون مشکل خاصی در تأمین آب این شهر نداریم.
به گفته داوودی، در شهرهای زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، اسلام آبادغرب، روانسر، پاوه و کرمانشاه و سایر شهرهای نزدیک به کانون زلزله مشکل خاصی ایجاد نشده و وضعیت آبرسانی عادی است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
ساعت 2:43 دقیقه بامداد چهارم شهریور زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که مردم بیشتر شهرهای استان کرمانشاه آن را حس کردند.
از زمان وقوع زلزله اصلی تاکنون ده ها پس لرزه در تازه آباد رخ داده که جز یک مورد، شدت بقیه کمتر از چهار ریشتر بوده است.
مرکز شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
21 آبان سال 96 هم زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم شدند.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان ادامه دارد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر و 86 دهستان است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.