به گزارش خبرنگار ایرنا ، رستگار یوسفی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک ، به شرایط نامطلوب وضعیت بهداشت و درمان در گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته به علت کمبود پزشکان در کشور به ناچار از پزشکان هندی و بنگلادشی که به زبان کشورمان هم مسلط نبودند استفاده می کردند.
وی اظهار داشت: خدمات بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است و می توان گفت جامعه پزشکی جزء افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
یوسفی با بیان اینکه شهرستان جوانرود در گذشته از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار بوده است ، یادآور شد: امروز بیمارستان جوانرود با 94 تخت فعال و 23 متخصص در بخش های مختلف به مردم چهار شهرستان اورامانات خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
نماینده مردم اورمانات در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک روز پزشک گفت: اگر بخواهیم نظام سلامت قوی و کارآمد داشته باشیم چاره ای جز تقویت پزشکان نداریم و ما در این راستا تمام تلاش خود را برای حمایت از پزشکان به کار خواهیم گرفت.
شهاب نادری ، توسعه شاخص های بهداشت و درمان را در توسعه شهرستان موثر دانست وافزود: اساسی ترین توسعه هر بخشی توسعه زیرساخت ها است و در این راستا برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان تلاش های فراوانی صورت گرفته است که می تواند تحولی در حوزه بهداشت و درمان منطقه ایجاد نماید.
وی اظهار داشت: مهمترین این تلاش ها تکمیل و احداث بیمارستان های ثلاث باباجانی ، پاوه و روانسر ، توسعه تجهیزات و بخش های بیمارستان جوانرود ، ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان های اورامانات و راه اندازی دانشکده پرستاری و اورژانس هوایی است.
نادری ، از اهدای 10 تخت به بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود خبر داد و اظهار داشت : این تخت ها شامل پنج تخت برای بخش نوزادان و پنج تخت در بخش مردان که هم اکنون آماده تحویل است.
امام جمعه جوانرود هم با تبریک روز پزشک و هفته دولت گفت: قشر پزشکان همواره با ایثار و تلاش در راستای سلامت و ارتقاء آن، گام‌های ارزشمندی برداشته‌اند
ماموستا ملا احمد فخری افزود: پزشکان با تحمل مشقت‌ها و طی کردن دوره‌های سخت پزشکی و صرف بهترین دوران عمر خود، فرصت خدمت به مردم را به دست آورده‌اند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.