یعقوب شیویاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و فرهنگی از سوی دشمنان انقلاب و نظام بر کشور ما تحمیل شده، وحدت مردم و مسئولان را برای مقابله با این جنگ ضروری دانست.
وی با اشاره به هجمه ها و توطئه های دشمنان از بدو انقلاب از جمله تحمیل جنگ هشت ساله بر علیه کشور ما ، اتحاد و اتفاق بین مسئولین و مردم را سبب پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند.
شیویاری افزود: تاسیس دولت اسلامی از اساسی ترین اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده و این امر دشمنان را وا داشته تا به هر طریقی از جمله جنگ اقتصادی بر علیه انقلاب و نظام ما توطئه کند اما به کوری چشم دشمنان نظام ما در دنیا تثبیت شده و دولت اسلامی پایدار است.
وی در ادامه با بیان اینکه در کنار اتحاد و اتفاق، نقد و انتقاد سازنده از مسئولین و خدمت صادقانه و خالصانه سبب توسعه کشور و رفاه هر چه بیشتر مردم و آرامش و آسایش آنها می شود، گفت: خبرنگاران با توجه به جایگاهی که دارند می توانند در ایجاد اتحاد و همدلی بین مسئولین با مسئولین و مردم با مسئولین نقش مهمی داشته باشند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم فهیم این شهرستان خدمتگزاران واقعی خود را می شناسند، گفت: از زمانی که برای خدمت به مردم از جانب آنها انتخاب شده و امانت این مسؤولیت سنگین را بر عهده گرفته ام سعی کرده ام در حد توان و بر پایه اصول و ارزش های اعتقادی خود به مردم خدمت کرده و به نحو مطلوب از امانت مسئولیتی که مردم به من سپرده اند حفاظت کنم.
شیویاری اضافه کرد: اگر هر کسی در هر جایگاهی که باشد به اندازه توان و اعتقاد به وظیفه خود عمل کند به طور قطع رضایت مردم را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس که قانونگذاری، نظارت و پیگیری امور مردم از مهمترین آنهاست، افزود: اهالی رسانه می توانند بر اساس مسئولیتی که برعهده دارند، امور مربوط به نمایندگان را پیگیری کرده همچنین در راستای رفع بسیاری از مشکلات و مسائل شهرستان در تعامل با نمایندگان باشند.
شیویاری بازسازی مدرسه زینبیه ، درخواست اعتبار برای 40 مدرسه در سطح شهرستان، جذب اعتبار برای هیئت های ورزشی شهرستان و حمایت از تیم ووشوی شهدای زینبیه که قهرمانی این تیم و راهیابی به لیگ برتر را در پی داشته، افتتاح بیمارستان برکت امام (ره) در سال گذشته، پیگیری برای راه اندازی MRI که در صورت تعیین مکان برای جانمایی به زودی شاهد رفع این نیاز مهم شهرستان خواهیم بود را از جمله اقدامات خواند.
نماینده مردم میانه پیگیری جدی برای راه اندازی اورژانس هوایی که در مدیریت بحران تبریز جزو اولویت ها قرار گرفته، پیگیری برای تامین 10 میلیارد ریال در جهت تکمیل استخر کارگران، تامین 2 میلیارد و 200 میلیون ریال برای صدور سند تک برگی دانشگاه پیام نور ترکمانچای، پیگیری مسائل حوزه راه شهرستان از جمله دو بانده کردن گوری چای میانه را از اقدام های انجام شده برشمرد.
وی با اشاره به روند مناسب اجرای راه آهن میانه- تبریز، اختصاص 40 میلیارد ریال به جاده میانه- سرچم که در شرف انجام است و راه های گنجگاه، آرموداق، نیر، میانه- هشترود و میانه- قره چمن را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در شهرستان عنوان کرد.
وی پیگیری برای رفع مشکل سدهای آیدوغموش ، شهریار و گرمی چای برای انتقال آب شرب میانه را از اقدامات دیگر خواند و افزود: مشارکت مردم سبب تسریع در انجام وظایف از سوی دولت است.
وی افزود: برخی از روستاهای شهرستان با مشکل آب شرب روبرو هستند و در صورت مشارکت اهالی شاهد برطرف شدن هر چه سریعتر این مشکل نیز خواهیم بود.
وی گفت: اشتغال از دغدغه های مهم در جامعه و دغدغه مهم رهبری نیازمند ایجاد زیرساختهاست که امیدواریم با تلاش و همراهی همه مسئولین و مردم شاهد رفع مشکل اشتغال در جامعه باشیم.
شیویاری در پایان به بودجه سال 97 با توجه به مشکلات مالی دولت اشاره کرد و گفت: 60 درصد بودجه در امور جاری و 40 درصد برای امور عمرانی و غیره هزینه خواهد شد.
شهرستان میانه، در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی با جمعیتی در حدود 125 هزار نفر به عنوان پهناورترین شهرستان شمال غرب کشور ۵۹۱۹ کیلومتر وسعت دارد.
7231/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.