به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه های نماز عید قربان کنگاور اظهار داشت: عید قربان نمادی از تسلیم در برابر فرامین الهی و روز شکوفایی ایمان و دل سپردن به رضایت محبوب و روز ذبح منیات و هوای نفس با تیغ تقوا است.
وی عید قربان را مجرای فیض الهی، عنایت رحمان بر بندگان مطیع دانست و گفت: عید قربان روز دست کشیدن انسان از تعلقات مادی برای کسب رضای خداست که با نماز و عبادت و صدقات و احسان، بستری برای جاری ساختن مفهوم عبودیت و بندگی فراهم می کند.
وی عید قربان را یکی از چهار عید بزرگ مسلمانان دانست و افزود: این روز در واقع روز آزمایش و امتحان الهی و بزرگ ترین پیام آن از خودگذشتگی در مسیر رسیدن به اهداف الهی است.
حجت الاسلام لروند افزود: عید قربان جشن پیروزی بنده در برابر شیطان و یک سنت الهی است که بعد از انجام هر تکلیف و پیروزی در برابر شیطان شاد باشیم.
خطیب نماز عید قربان کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تسریع در اقدامی عاجل در جهت وضعیت اقتصادی مردم توسط کارگزاران نظام، متذکر شد: روزی که رهبر انقلاب فرمودند کالای قاچاق را آتش بزنید اگر عمل می شد امروز اقتصاد کشور به چالش کشیده نمی شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربی است.
3033/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.