به گزارش ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع کرمانشاه با تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان، عید قربان را عید کمک به فقر دانست و افزود: مسلمانان با قربانی کردن در این روز می توانند به مستمندان و فقرا رسیدگی و توجه بیشتری کنند.
خطیب جمعه کرمانشاه همچنین به بیان آثار و فلسفه حج پرداخت و گفت: بعد از نماز، حج پر راز و رمز‌ترین عبادت محسوب می شود.
آیت الله علما، حفظ شعائر اسلام را امری مهم در ترویج و معرفی ارزش‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: اسلام تمام شئون زندگی را در بخش‌های معنوی و مادی پیش بینی کرده و برای آن برنامه ارائه داده است.
نماز عید قربان راس ساعت 8 صبح امروز در سراسر کشور اقامه شد و در شهر کرمانشاه نیز نماز مسلمانان اهل سنت نیز به امامت ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در مسجد جامع شافعی اقامه شد.
نماز عید قربان 2رکعت است که در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگویید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخوانید و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگویید و به رکوع رفته و دو سجده به جا آورید و برخیزید و در رکعت دوم چهار تکبیر گفته و بعد از هر تکبیر قنوت بخوانید و تکبیر بگویید و به رکوع رفته و بعد از رکوع دو سجده به جا آورده و تشهد بخوانید و نماز را سلام دهید.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.