صیاد غلامی روز یکشنبه به ایرنا افزود: گوشت مرغ باید از طریق کشتارگاه و به صورت بسته بندی در مراکز مجاز عرضه شود و در غیر این صورت دامپزشکی به شدت با متخلفان برخورد می کند.
وی در ادامه همچنین از کشف، ضبط و معدوم سازی 520 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم در این شهرستان خبر داد.
غلامی افزود: این فرآورده ها از سلامت لازم برخوردار نبوده و شرایط بهداشتی را نداشته به همین دلیل از سوی بازرسین دامپزشکی غیرقابل مصرف تشخیص داده شدند.
وی اظهار داشت که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 واحد صنفی عرضه فرآورده خام دامی و رستوران به دلیل تخلف بهداشتی با حکم مقام قضایی در شهرستان کرمانشاه تعطیل شده است.
غلامی در ادامه تصریح کرد: هرگونه عرضه گوشت خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.
وی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها را ندارد.
غلامی اضافه کرد: یکی از راه های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است‌.
او گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.
غلامی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512با دامپزشکی در میان بگذارند.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.