به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در همایش‌ زکات که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه زراعت، صنایع و تجارت ارکان اقتصاد کشور هستند، اظهار داشت: پیامبران و معصومان ریشه کار تجارت را به ما آموخته اند.
وی افزود: بسیاری از کشورها با زراعت و کشاورزی مدیریت می شوند و با این‌ راه به قدرت جهانی تبدیل شده اند.
امام ‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیامبر نیز به تجارت می پرداخته است، گفت: دین‌ مبین اسلام ‌با ثروت حضرت خدیجه جان گرفت و گسترش پیدا کرد.
آیت الله علما ادامه داد: امروز بسیاری از کشورها به دلیل بهره برداری از صنایع قوی در جهان قدرتمند هستند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر جدایی وابستگی به نفت تاکید داشتند، عنوان کرد: ما باید وابسته به داشته های خود باشیم و صنعت و تجارت خود را فعال کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با یاداوری اینکه ما حرف نخست را در معادن جهان می زنیم، اضافه کرد: باید از داشته های کشور ثروتمند ایران اسلامی بخوبی استفاده کرده و بر توانایی های خود بیافزاییم.
آیت الله علما ، اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه عبور از شرایط فعلی کشور دانست و گفت: با توجه به منابع و معادنی که در ایران اسلامی وجود دارد ، کشورمان بر روی زر قرار گرفته است.
امام‌ جمعه کرمانشاه افزود: باید زیرساخت ها را آماده و با برنامه ریزی های دقیق از سرمایه های کشور به درستی استفاده کنیم.
آیت الله علما با تاکید بر اینکه باید نگاه ما به داخل کشور باشد و چشم امید به خارج نبندیم، گفت: برای توسعه کشور باید کارها را به دست مردم بسپاریم و دولت کارهای نظارتی را انجام دهد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.