به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی با اشاره به مسائل بین المللی اخیر به ویژه تحریم‌های آمریکایی ها، افزود: اینکه کشوری به تعهدات و معاهدات با کشورهای دیگر پایبند نباشد ، نشان از تزلزل آن کشور و غیرقابل اعتماد بودن آن دارد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا در موضوع برجام بدعهدی کرد، گفت: تمام کشورهای امضا کننده برجام بر بدعهدی و پایبند نبودن آمریکا به معاهدات بین المللی تاکید کردند.
او اظهار داشت: دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران در موضوع برجام نیز تشدید شد و این نشان می دهد که مردم کشورمان باید برای رفع مشکلات خود به توان و ظرفیت داخل کشور تکیه کنند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به نابسامانی موجود و بی ثباتی در اقتصاد کشورمان اشاره کرد و از مسئولان خواست تا با بهره از علم و دانش و با دلسوزی و مسئولیت برای فروکش کردن این التهابات اقدام کنند.
او از مردم نیز خواست در این مسیر مسئولان را کمک کنند و با هجوم آوردن برای خرید سکه و ارز ناخواسته به نابسامانی‌ها دامن نزنند و پایبند اصول اخلاقی و شهروندی باشند.
ماموستا محمدی همچنین از مردم به دلیل همکاری در کاهش مصرف برق و جلوگیری از هدر رفت آب تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود امسال با لطف خداوند و با بارش باران بخشی از مشکلات کم آبی کشور برطرف شود.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تشریح اوصاف یاران پیامبر و ائمه اطهار (ع) پرداخت و با ذکر ایثار و از جان گذشتگی آنان گفت: عشق به اسلام و پیامبر وجود آنان را لبریز از شوق کرده بود به گونه ای که در رنج و سختی های دوران گسترش دین مبین اسلام از جان و مال خود گذشتند تا شاهد بالندگی آموزه‌های دین باشند.
ماموستا محمدی ، حفظ دستاوردهای دینی را در این برهه از زمان ضروری دانست و تاکید کرد شایسته نیست آن همه زحمت رسول خدا (ص) و اصحاب و ائمه دین را با بی توجهی به این تعالیم نادیده بگیریم به خصوص اینکه در حال حاضر برخی از مردم و جریان ها هم ضدیت با دین را تبلیغ می‌کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.