مهرداد سالاری روز پنجشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده استان افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل تهدید به فرصت، برای مستاجران در تلاش هستیم که زمین برای این افراد از طریق وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: بزودی عملیات ساخت و سازها برای مستاجران شروع خواهد شد بطوریکه در شهر قصرشیرین زمین تامین شده و در سرپل ذهاب هم در حال شناسایی زمین هستیم.
سالاری در ادامه گفت: طبق آخرین آمار بطور متوسط 52 تا 53 درصد کل مناطق زلزله زده شامل شهری و روستایی بازسازی شده و هر روز 15 واحد در این مناطق به بهره برداری می رسد.
وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود که 12 هزار و 500 واحد در مناطق روستایی تا قبل از شهریور ماه به بهره برداری برسد اما طبق آخرین آماری که از بنیاد مسکن گرفتیم حتی فراتر از برنامه کار انجام شده و برنامه ریزی برای ساخت 16 هزار و 500 واحد مورد پیگیری قرار گرفته که این تعداد حتی از برنامه ریزی ها هم بیشتر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: سرپل ذهاب امروز به کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل شده و طبق برنامه ریزی قرار بوده که ساخت و سازها در این مناطق تا پایان سال 1398 به بهره برداری برسد، قبل از این زمان آماده بهره برداری خواهند شد و واحدهای شهری هم با سرعت خوبی در حال انجام است.
وی هرگونه حرکت و پیشرفت کاری در مناطق زلزله زده را حاصل همکاری مردم عنوان کرد و گفت: ساخت و سازها هم اکنون روند و حرکت خود را که حاصل همکاری خوب مردم است، شروع کرده و اگر مردم پای کار نبودند به طور یقین هیچ توفیقی نداشتیم و هر کاری که انجام شده با مشارکت مناسب مردم بوده است.
وی خاطرنشان ساخت: یک هزار و 300 میلیارد تومان خسارت به ابنیه اداری وارد شده که دولت 540 میلیارد تومان برای این موضوع تامین اعتبار کرده اما چون اولویت کاری برای ما مردم بوده کارها را فعلا روی ساخت و ساز منازل متمرکز کرده ایم که مردم در این مناطق هر چه سریعتر سرپناه پیدا کنند هر چند که دستگاه های دولتی هم کارهای تعمیراتی خود را شروع کرده اند.
سالاری ادامه داد: با توجه به سفر هفته گذشته دکتر جهانگیری به کرمانشاه از ایشان درخواست کردیم که به مناطق روستایی پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شود و همچنین 10 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای مناطق شهری در نظر گرفته شود که امیدواریم خروجی آن کمک به مردم این مناطق باشد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.