به گزارش ایرنا، هوشنگ‌ بازوند روز شنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بخش خصوصی برای ساخت سد بیستون اعلام آمادگی ‌کرده و باامید تامین آب بخش صنعت در اطراف سد این ‌کار را خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید مکاتبات لازم‌ به منظور ایجاد سد بیستون با وزارت نیرو انجام می شود، افزود: به نظر می‌رسد ساخت سد بیستون حدود 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد که توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با پروژه ملی قطار شهری کرمانشاه نیز گفت: ساخت قطار شهری 700 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با توجه به افزایش قیمت ها به نظر می‌رسد این‌ مبلغ به 850 میلیارد تومان برسد.
بازوند تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا حدود 400 میلیارد تومان سهم‌ دولت در ساخت قطار شهری توسط بخش خصوصی تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید کار جذب سرمایه گذار را‌ انجام دهند، گفت: قطار شهری در کرمانشاه همچون مترو تهران جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران‌ ندارد.
استاندار کرمانشاه به ورود بخش خصوصی در پروژه های مربوط به آب اشاره کرد و گفت: باید پروژه هایی که در بخش آب توجیه اقتصادی دارند، به بخش خصوصی معرفی کنیم تا برای حضور در پروژه های بخش آب انگیزه داشته باشند.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه نباید ادارات دولتی استخر و هتل داری کنند، گفت: ادارات دولتی لیست خدمات رفاهی خود همچون استخر و مهمانسرا را به منظور ارائه به بخش خصوصی در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهند.
وی ادامه داد: هر دستگاهی باید کمیته واگذاری را تشکیل دهد تا به روند واگذاری پروژه ها و امکانات دولتی به بخش خصوصی با سرعت بیشتری رسیدگی‌ شود.
استاندار کرمانشاه یاد آور شد: هر چقدر بتوانیم‌ بار دولت را در خدمات دهی کم‌ کنیم به طور قطع به نفع کشور و دولت خواهد بود.
بازوند با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نسبت به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی مقاومت می کنند، گفت: در صورتی که ادارات دولتی مهمانسراهای خود را واگذار نکنند آنها را قفل می‌کنیم تا دستگاه ها نیز از آن ها استفاده نکنند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.