به گزارش ایرنا، علی محمدی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران کل شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: وضعیت کسب و کار در کشور و استان مطلوب نیست و در جایگاه 124 جهانی از 190 کشور قرار داریم.
وی افزود: میزان سپرده‌ در بانک های عضو شورای هماهنگی بانک های استان توسط مردم کرمانشاه در پایان سه ماهه اول امسال به 16 هزار میلیارد و 670 میلیون تومان رسیده است.
مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه از اشتغال نیروی کار در مناطق زلزله زده به عنوان عامل تاثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری در بهار سال جاری یاد کرد و گفت: نرخ بیکاری کشور در سال گذشته 12.1 درصد و در کرمانشاه 21.6 درصد بود و متوسط نرخ بیکاری کشور در بهار امسال 12.1 درصد و در کرمانشاه 19.4 درصد گزارش شده است.
محمدی با تاکید براینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی در کرمانشاه 10 درصد بیشتر از کشور است، اظهار داشت: سهم بخش خدمات از اشتغال کرمانشاه 50 درصد، کشاوری 28 درصد است و سهم صنعت و معدن در اشتغال 10 درصد کمتر از کشور است.
وی از زلزله به عنوان یکی از دلایل کاهش 11 درصدی درآمدهای عمومی استان در سال گذشته یاد کرد و افزود: این در حالی است که کل درآمدهای عمومی استان در سال گذشته 652 میلیارد تومان بوده است.
محمدی میزان درآمدهای وصول شده استان در سه ماهه اول امسال را 110 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 88 درصد درآمدها در کرمانشاه از مالیات تامین می شود.
این مسئول خاطرنشان ساخت، نزدیک به 15هزار شغل برای کاهش یک درصدی نرخ بیکاری ضرورت دارد و از سوی دیگر نباید حفظ اشتغال کنونی فراموش شود.
محمدی افزود: با وجود تاثیرافزایش نرخ ارز در کم رغبتی سرمایه گذاران خارجی، به تشکیل ستاد سرمایه گذاری و شناسایی 137 اولویت برای این مقوله مهم دست زده ایم و 12 پروژه برای تامین مالی خارجی شناسایی شده که آزاد راه همدان – کرمانشاه، خسروی، پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی اسلام آباد از جمله آنهاست.
وی از احداث بیمارستان تخصصی و سایر طرح های کشاورزی و اقتصادی به عنوان اولویت ها برای جذب سرمایه گذاران خارجی در استان یاد کرد.
مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه ، از عدم ثبت نام برای دریافت سهام عدالت در شرایط فعلی خبر داد و گفت: هر 10 میلیون ریال سهام عدالت به بیش از 30میلیون ریال ارزش روز دارد.
محمدی یادآور شد، داوطلبانی که تاکنون از این سهام سودی دریافت نکرده اند می توانند تا 15 مرداد با وارد کردن شماره حساب در سامانه سهام عدالت سود خود را دریافت کنند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.