به گزارش خبرنگار، ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای معادن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: 221 معدن در استان وجود دارد که از این تعداد 108 معدن فعال و نیمه فعال و باقی آنها غیرفعال هستند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده 14 معدن غیرفعال قرار بود که امسال فعال شوند که از این تعداد، هشت معدن در سه ماه نخست سال فعال شده است.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: این هشت معدن فعال شده، معادن سنگ لاشه هستند که با توجه به نیاز مناطق زلزله زده فعال شده اند.
بازوند با بیان اینکه باید معادن سرارود استان را فعال کنیم، گفت: معادنی همچون سنگ لاشه سودآوری چندانی ندارند از این رو باید معادن پرسود فعال شوند.
وی در رابطه با معادن فعال گفت: نباید به آمارها بسنده کرد و باید چگونگی فعالیت و میزان تولید واحدهای فعال مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از برنامه های شورای معادن تعیین تکلیف واحدهای راکد است، گفت: تعدادی از واحدها با درخواست شخصی خواهان ابطال پروانه بهره برداری خویش شده اند که باید در این رابطه بررسی های لازم‌ انجام شود.

** سنگ زینتی کرمانشاه از پتانسیل خوبی برای صادرات برخوردار است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: سنگ تزیینی تولیدی استان از یک قیمت بسیار مناسب و رقابتی در مقایسه با دیگر محصولات ساختمانی پرمصرف مانند کاشی و سرامیک برخوردار است.
مهرداد سالاری افزود: قیمت مناسب سنگ های تزیینی کرمانشاه بستر بسیار مناسبی را برای رقابت این محصول در بازار داخلی و خارجی فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این ویژگی ها هم اکنون فرصت مناسبی برای افزایش صادرات سنگ های تزیینی استان به بازارهای خارجی و به ویژه بازار عراق فراهم شده که باید از این امکان برای افزایش رونق اقتصادی در این حوزه بهره بگیریم.
معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بخش عمده ای از بازار معادن سنگ لاشه را داخل استان تشکیل می دهد. متاسفانه به دلیل رکود ساخت و ساز، این معادن با کاهش تقاضا در بازار روبرو شده اند. البته خوشبختانه امسال تعدادی از آن ها به دلیل رونق ساخت و ساز در زلزله دوباره احیاء شده اند.
سالاری گفت: بسیاری از معادن استان در حوزه هایی مانند انبارداری، بسته بندی، بازاریابی و برنامه ریزی دارای ضعف های آشکاری هستند. سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با برگزاری برنامه های آموزشی مناسب نسبت به برطرف شدن این ضعف ها اقدام کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی با اشتغالزایی بیش از 30 هزار نفر است.
8066/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.