هوشنگ بازوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تا پیش از شروع فصل بارش ها بیش از 12 هزار واحد آسیب دیده در زلزله ، بازسازی و قابل سکونت می شوند.
وی اضافه کرد: این تعداد واحد، ساختمان هایی هستند که به صورت کامل در زلزله آبان ماه سال گذشته تخریب شدند، دیگر واحدهای مناطق زلزله زده که با وجود اینکه نیاز به نوسازی دارند، در فصل سرما قابل استفاده هستند.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با کمک هایی که علی دایی و صادق زیبا کلام جمع آوری کرده اند، گفت: دایی 9 میلیارد تومان و زیبا کلام سه میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری کرده اند اما تاکنون اقدام عملی خود را آغاز نکرده اند.
به گفته بازوند، دایی قرار بود که با کمک های جمع آوری شده یک روستا را به صورت کامل باسازی کند و زیباکلام نیز به بازسازی زیرساخت ها بپردازد.
براساس اعلام رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله آبان ماه 96 تاکنون 31 هزار واحد آواربرداری و عملیات پی کنی به منظور احداث 29 هزار واحد انجام شده است.
رضا خواجه ای در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه فنداسیون 24 هزار واحد تخریب شده در زلزله تاکنون اجرا شده است، گفت: از این میزان اسکلت 16 هزار واحد بر پا و 11 هزار و 500 واحد مسقف شده اند.
وی تعداد واحدهای نیاز به تعمیر در مناطق زلزله زده را 60 هزار واحد عنوان کرد و گفت: از 55 هزار واحد مسکونی در دست تعمیر، 47 هزار واحد آماده سکونت شده اند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.