روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از خسرو شهبازی اعلام کرد: به دنبال زلزله 21 آبان ماه و خسارات های فراوان ایجاد شده، مردم این مناطق توان پرداخت تسهیلات دریافتی را نداشتند؛ به همین دلیل دولت تدبیر و امید برای کمک به مردم مناطق زلزله زده، مصوبه قانونی امهال وام ها را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 10 هزار و 624 فقره پرونده برای امهال تسهیلات دریافتی بخش کشاورزی برای خسارت دیدگان زلزله تشکیل شده و در دست پیگیری قرار دارد، خاطرنشان کرد: پرونده ها بعد از تکمیل شدن، به منظور طرح در کمیته و ابلاغ به بانک ها، به مدیریت بحران استانداری ارسال شده است.
شهبازی با بیان اینکه 10 شهرستان استان کرمانشاه که در زلزله اخیر بیشترین خسارت ها را دیده اند تسهیلات آنها امهال خواهد شد، تصریح کرد: سرپل ذهاب با 961 فقره پرونده به مبلغ 46 میلیارد و 531 میلیون تومان، ثلاث باباجانی با 2 هزار و 58 فقره به مبلغ 21 میلیارد و 267 میلیون تومان، دالاهو با 2 هزار و 730 فقره پرونده به مبلغ 41 میلیارد و 794 میلیون تومان، جوانرود با یک هزار و 162 فقره به مبلغ 25 میلیارد و 18 میلیون تومان از عمده شهرستانهایی هستند که پرونده وام کشاورزی آنها برای امهال معرفی شده است.
شهبازی دیگر شهرستانهایی که برای امهال تسهیلات دریافتی معرفی شده اند را شامل قصرشیرین، روانسر، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، پاوه و شهرستان کرمانشاه ( بخش های کوزران و ماهیدشت) اعلام کرد.
وی در خصوص شرایط امهال وام خسارت دیدگان مناطق زلزله زده بخش کشاورزی گفت: وام گیرنده می بایست قبل از وقوع زلزله وام را دریافت کرده باشد همچنین به تصویب کارگروه شهرستانی موضوع بند خ ماده 33 رسیده باشد، در این صورت وام آنها امهال خواهد شد.
شهبازی اضافه کرد: امهال تسهیلات وام زلزله زدگان به مدت 2 سال بوده که با هدف بازتوانی مردم در مناطق زلزله زده اقساطی از آنها دریافت نمی شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.