به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در کارگروه بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کندی روند پرداخت تسهیلات، در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مشکل وجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود.
وی با بیان اینکه بانک ها و بنیاد مسکن باید از فرصت طلایی بهار برای بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کنند، گفت: باید پیش از اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی آغاز شود، بخش عمده ای از کار بازسازی مناطق زلزله زده انجام شود.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بروکراسی که در بنیاد مسکن و بانک ها ایجاد شده برای بازسازی مناطق زلزله زده مشکل ساز شده است.
بازوند اظهار داشت: در بین مدیران این نگرانی وجود دارد که تسهیلات پرداختی در بخش های دیگر مصرف شود اما باید در سریع ترین زمان ممکن این‌ نگرانی برطرف شود.
وی اعلام کرد: تیمی به منظور بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تشکیل می شود و بر روند فعالیت دستگاه های اجرایی نظارت خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: اختلاف معنا داری که بین پرداخت تسهیلات و اخذ قرارداد بانک ها وجود دارد روند بازسازی را با مشکل رو برو می کند.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هشت هزار و 857 واحد تولیدی بخش کشاورزی واجد دریافت تسهیلات بلاعوض در مناطق زلزله هستند که عمده این واحدها به منظور دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده اند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.