ابوالفضل حسن بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مخازن ذخیره آب شهرستان دامغان اکنون با کمبود 38 میلیون متر مکعبی مواجه است که ادامه این روند می تواند اجرای طرح های اشتغالزایی در بخش صنعت و کشاورزی را با مشکل مواجه کند.
وی خاطرنشان کرد : براساس گزارش ایستگاه های باران سنجی، دامغان در نیمه نخست سال جاری با 20 درصد کاهش بارش باران نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه رو بود که باید با تولید آب برای رفع این معضل اقدام کرد.
وی تصریح کرد : کمبود آب بیش از 45 واحد صنعتی و معدنی این شهرستان باید با ارایه برنامه های راهبردی برای افزایش اشتغال تامین آب مصرفی این واحدها در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد.
حسن بیگی اضافه کرد : اکنون انتقال آب خزر به استان باید به عنوان راهبرد ارزشمند مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد و اگر اجرای این طرح مهم در طولانی مدت عملیاتی نشود شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی و مهاجرت در دامغان خواهیم بود.
نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : براساس آمار استانداری سمنان، شهرستان دامغان با آمار بیکاری 13 درصد روبه رو است و باید با توجه به زیرساخت ها برای کاهش بیش از پیش این آمار تلاش کرد.
حسن بیگی اضافه کرد : شهرستان دامغان از ظرفیت بسیار مطلوبی در زمینه کشاورزی، صنعتی و معدنی برخوردار است که باید با تلاش مردم و دستگاه های اجرایی از این ظرفیت ها برای افزایش اشتغال بهره گرفت.
نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : عملکرد دولت تدبیر و امید برای احیا واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال بسیار قابل توجه بوده و در سال گذشته بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به این واحدهای پرداخت شد.
دامغان دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و دست‌کم از هزار و 100 حلقه چاه کشاورزی، آشامیدنی و صنعتی در شهرستان دامغان بهره برداری می‌شود و 81 درصد از این آب ها در بخش کشاورزی، 11 درصد در بخش آب آشامیدنی شهری و روستایی و هشت درصد هم در بخش صنعت مصرف می شود.
در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر و کمتر از متوسط کشوری است.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.