به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر پاک این شهدای گرانقدر در میان حزن و اندوه اقشار مختلف مردم شهید پرور قصرشیرین ، نزدیکترین نقطه کشورمان به حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا روز چهارشنبه در نقطه صفر مرزی خسروی تشییع شد.
پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس چهارشنبه شب به مسجد مهدیه قصرشیرین انتقال یافت و مردم و مسئولان مفتخر به زیارت این پیکرهای مطهر شدند و آئین پرفیض دعای زیارت عاشورا را نیز در جوار این پیکرهای پاک قرائت کردند.
این شهدای گرانقدر در عملیات های مسلم بن عقیل (ع) ، کربلای 6 و تک دشمن در فروردین سال 65 در منطقه مندلی واقع در استان دیاله عراق به شهادت رسیدند که توسط گروه های عملیاتی کمیته جستجوی مفقودان، کشف شدند و به آغوش ایران اسلامی بازگشتند.
فرماندار قصرشیرین در حاشیه آئین وداع با شهدای دوران دفاع مقدس در سخنانی گفـت: اقتدار ، ثبات و امنیت نظام اسلامی به برکت خون پاک شهداست.
مرادعلی تاتار اظهارداشت: رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و این مهم باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی در جامعه نهادینه شود.
وی اضافه کرد که پیکرهای مطهر 60 شهید تازه تفحص شده برای شناسایی و کشف هویت به ستاد تفحص تهران منتقل می شود.
نظیر این آئین نیز هم اکنون با حضور مردم شهید پرور شهرستان سرپل ذهاب در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) در حال برگزاری است و مردم با حضوری گسترده وداعی باشکوه با شهدا داشتند.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه قرار دارد و در دوران دفاع مقدس مردم این شهرستان 600 شهید، 2 هزار جانباز و 100 آزاده سرافراز را برای دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.