جواد یاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین انجام امور عملیاتی و اجرایی ثبت ‌نام به مسئولان آموزشگاه‌ها محول شده و ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مسئولیت کنترل نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد ثبت نام در نواحی، شهرستان ها، مناطق تابعه استان و اداره کل آموزش و پرورش را مورد بررسی و بازرسی قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: اصلی ترین معضل و مشکلات طبقه بندی مدارس و فاصله عملکرد برخی از مدارس است و تلاش می کنیم بین مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، شاهد و ایثارگران و سایر مدارس تعادل و توازن برقرار شود.
یاری گفت: در سال جاری نحوه‌ پذیرش دانش‌آموزان در مدارس متوسطه اول، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی اصلاح می‌شود و در این راستا مفاد سند تحول بنیادین و حذف عوامل آسیب زا و استرس آفرین با اتخاذ شیوه‌های پرهیز از آزمون‌های زائد و توسعه آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، بالاخص در مدارس ابتدایی مدنظر خواهد بود.
او گفت: مدارس هیات امنایی و خاص مانند شاهد، ایثارگران و غیرانتفاعی نیز براساس شیوه نامه های خاص ثبت نام می شود.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اظهار کرد: ثبت نام دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی از اول خرداد ماه آغاز و تا اطلاع ثانوی استمرار خواهد داشت. سایر دوره‌های تحصیلی پس از صدور کارنامه و شیوه نامه‌های مرتبط ثبت‌ نام و تا زمان مقرر ادامه خواهد یافت.
وی شماره تلفن های رسیدگی به شکایات در مدارس شهر کرمانشاه برای دریافت پیشنهادها و انتقادهای شهروندان را در ناحیه یک کرمانشاه، 38248771، ناحیه 2 را 37286515 و ناحیه سه را 38364755اعلام کرد و افزود: اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان کرمانشاه نیز با شماره های 38233748 و 38251598 آمادگی پاسخگویی به مردم استان را دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 325 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار نفر فرهنگی دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.