به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف افخمی روز شنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در استانداری کرمانشاه افزود: به لحاظ سیاسی باید وزارت راه و شهرسازی را در خصوص اهمیت طرح راه آهن کرمانشاه - خسروی بیشتر مشتاق کنیم.
وی فرودگاه کرمانشاه را نیز در حد هاب منطقه ای ندانست و بر لزوم سرمایه گذاری برای توسعه فرودگاه کرمانشاه تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص سرمایه گذار بخش خصوصی پیش قدم شود در آن صورت بانک ها نیز می توانند تامین مالی داشته باشند.
افخمی با اشاره به اینکه از ظرفیت بانک ها به خوبی استفاده نشده است، آمار 180 هزار بیکار کرمانشاهی را یک سونامی نامید که بر سر مردم منطقه آوار شده است.
او گفت: با این سرمایه گذاری های انجام شده 35 سال طول می کشد تا برای این تعداد شغل ایجاد شود در حالی که توقع جامعه بالاتر از این است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن وعده داد که در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی بانک ها نیز تامین مالی پروژه ها را برعهده خواهند داشت.
به گفته او، سرمایه گذاری بهتر است ارزی باشد چرا که نرخ سود 18 درصد در سرمایه گذاری ریالی خیلی جواب نمی دهد در حالی که این نرخ در ارز تا چهار درصد است.
افخمی اضافه کرد که هم اکنون منابع ارزی 10 پروژه به مبلغ 150 میلیون یورو گشایش اعتبار شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تامین 22 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه و خرید دستگاه سیتی آنژیو برای مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این اعتبار توسط خود کارکنان بانک های دولتی تامین شده و هدیه نظام بانکی به مردم کرمانشاه است.
در این جلسه علاوه بر مدیرعامل بانک صنعت و معدن، مدیر عامل بانک های ملی و سپه نیز حضور داشتند.
محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان نیز دیگر مهمان جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه بود.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.