به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز یکشنبه در دیدار اعضای اتاق تعاون استان در سرسرای امید استانداری کرمانشاه افزود: آمریکا پس از خروج از برجام به دنبال افزایش فشارهای اقتصادی بر کشور است که باید همه برای خروج از این شرایط همکاری کنیم.
وی با بیان اینکه برجام سند موفقی برای کشور بود، گفت: آمریکایی ها علنا اعلام کردند که ایران با تصویب برجام سر ما کلاه گذاشته است و این نشان از موفقیت برجام دارد.
وی یادآور شد که آمریکا با خروج خود از برجام فکر می کردند ایران هم از آن خارج می شود و به دنبال رسیدن به اهداف خود بودند که با درایت و عقلانیت مسئولان ارشد نظام ایران در برجام ماند.
او با بیان اینکه دنیا ایران را به خاطر ماندن در برجام تحسین کرد، گفت: در مقابل تحسین ایران، این موضوع باعث تحقیر آمریکا شد و این مساله آمریکایی ها را به شدت عصبانی کرده است.
وی افزود: در برخی محافل ذهنیت هایی به خارجی ها داده شده که کشور دچار مشکل شده اما این گونه نیست و ملت ایران تجربه چنین مشکلاتی را بعد از انقلاب بارها تجربه کرده اند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اظهار داشت: اکنون دولت آمریکا بر روی منابع درآمدی ایران تمرکز کرده و درصدد تحریم این منابع از جمله نفت هستند.
بازوند با بیان اینکه دشمنی های آمریکا و فشارهای اقتصادی آن بر ملت ایران در سال های بعد از انقلاب بوده و موضوع جدیدی نیست، افزود: در مقطع فعلی نیاز به همکاری و مشارکت مردم و بخش خصوصی برای برون رفت از این وضعیت هستیم.
او توجه جدی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیز راهکاری مناسب برای حفظ و تقویت اقتصاد کشور دانست و افزود: بحث درون زایی بودن اقتصاد مقاومتی می تواند به تقویت تولیدات داخلی کمک زیادی کند.
وی با یادآوری اینکه اقتصاد ایران تا زمانی که مردمی نباشد توان رقابت ندارد، گفت: اقتصادهای دولتی در دنیا تجربه ناموفقی داشته اند و از این رو در بیشتر کشورهای توسعه یافته اقتصاد را بخش خصوصی اداره می کند.

**بخش خصوصی فرصتی برای شکوفایی اقتصاد
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد کشور یک فرصت برای شکوفایی این بخش است و مدیران باید از این فرصت استفاده کنند.
بازوند با اشاره به 172 نفر بیکار در کرمانشاه افزود: باید از ثروت های بزرگی که در استان وجود دارد برای اشتغال و رفع بیکاری استفاده کنیم.
او نیروی انسانی کارآمد و توانمند را یکی از ثروت های بزرگ کرمانشاه دانست و گفت: با تکیه بر دانش و تجربیاتی که در این نیروها در استان وجود دارد می توان معضل بیکاری را برطرف کرد.
وی توجه بر بخش خدمات را یکی از راهکارها برای ایجاد اشتغال دانست و افزود: شغل فراوانی را می توان در بخش خدمات در استان کرمانشاه ایجاد کرد و جا دارد اتاق تعاون برای این موضوع برنامه ریزی کند.
غفار محمدی رئیس اتاق تعاون استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: از مجموع چهار هزار تعاونی استان اکنون 2 هزار و 800 تعاونی فعال و یک هزار و 200 مورد راکد است.
در این جلسه اعضای شرکت های تعاونی خواستار حمایت بیشتر مسئولان و رفع مشکلات حوزه مالیات، بیمه و بانک شدند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.