به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در همایش 'صهبای عدالت' که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه قوه قضاییه مورد اعتماد همه جامعه است، گفت: نتیجه این اعتماد افزایش سرمایه های اجتماعی جامعه است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: سرمایه های اجتماعی را در راهپیمایی ها و پای صندوق های رای می بینیم که نشان دهنده امیدواری مردم به آینده کشور است.
وی عنوان کرد: به طور قطع این افزایش سرمایه اجتماعی همبستگی بین دولت، ملت و دستگاه قضایی ایجاد می کند و پشتوانه خوبی برای اجرای عدالت توسط دستگاه قصایی خواهد بود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هرچه مشارکت اجتماعی بیشتر و بهتر باشد اجرای عدالت بهتر و به هنگام‌ خواهد بود، اظهار داشت: اعتماد می تواند رعایت حقوق شهروندی را برای دستگاه قصایی الزام آور کند.
بازوند در ادامه اظهار داشت: رسیدگی به پرونده های بزرگی همچون گلیم و گبه مدیرانی ریسک پذیر و شجاع می خواهد که مدیران دستگاه قضایی استان به خوبی در این زمینه وارد میدان شدند.
وی افزود: مسئولان دستگاه قضایی به خوبی در این‌ پرونده وارد میدان شدند و موضوع گلیم و گبه را به گوش مدیران دولتی و سران قوا رساندند.
استاندار کرمانشاه همچنین امنیت را اصلی ترین پیشتاز توسعه یک استان دانست و گفت: سرمایه یک جریان سیال است و ما برای جذب آن باید موانع را برداریم.
وی با بیان اینکه موانع پیش روی سرمایه گذاری کرمانشاه سخت افزاری نیستند، افزود: برخی از موانع پیش روی سرمایه گذاری استان نرم افزاری است و شامل بروکراسی های اداری می شوند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه شاخص کسب و کار در کرمانشاه مناسب نیست، گفت: همه باید تلاش کنیم و شاخص های کسب و کار استان را مطلوب نشان دهیم.
بازوند، از مسئولان دستگاه قضایی خواست که شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاران را در استان فعال تر کنند زیرا حمایت قوه قضاییه به سرمایه گذاران احساس آرامش می دهد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 172 هزار نفر در استان کرمانشاه بیکار هستند، گفت: برای ایجاد هر شعل در استان 200 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز است که به تنهایی از عهده دولت برآورده نیست.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان بیان اینگه قوه قضاییه در زلزله به خوبی پای کار آمد اظهار داشت: زلزله شوک‌ سختی به استان بود و بیش از 10 هزار متر مربع از مساحت کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داد.
وی زلزله ابان ماه را وحدت آفرین توصیف و عنوان کرد: بیش از 10 هزار نفر از نیروهای نظامی پس از زلزله پای کار آمدند و همه کاستی ها را جبران کردند تا رکورد بی سابقه ای را در امداد و نجات به ثبت برسد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در 20 ثانیه زلزله بیش از 10 هزار میلیارد تومان خسارت به کسور وارد شد، گفت: دولت تاکنون بیش از 53 هزار میلیارد ریال برای مناطق زلزله زده اعتبار در نظر گرفته است.
بازوند افزود: سهم صنایع استان در بازسازی مناطق زلزله زده کم است که باید این سهم افزایش پیدا کند، به عنوان مثال بیش از 80 درصد کاشی مورد نیاز مناطق زلزله زده از استان یزد تامین می شود.
استاندار کرمانشاه به امهال وام زلزله زدگان نیز اشاره کرد و گفت: دولت 23 هزار و 170 میلیارد ریال تسهیلات مردم مناطق زلزله زده را با سودی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال برای مدت 2 سال امهال کرده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.