به گزارش خبرنگار ایرنا ، محبت جمالی نیا روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی شرکت های تولیدی مصالح ساختمانی و ستادهای معین بنیاد مسکن مستقر در سرپل ذهاب افزود: باید در راستای گسترش اشتغال از طریق به کارگیری نیروهای بومی و تامین مصالح از شرکت های تولیدی استان کرمانشاه در چرخه بازسازی ، اهتمام ویژه ای شود.
وی اظهارکرد: با توجه به نرخ بیکاری در استان کرمانشاه و مشکلات پس از زلزله در سرپل ذهاب ، لازم است با برنامه ریزی صورت گرفته بین بنیاد مسکن و شرکت های تولیدی ، نسبت به رونق کسب و کار اقدام شود.
وی بیان کرد: ستادهای معین به پیمانکاران تکلیف کنند که برای تجهیز کارگاه و پیشرفت بیش از پیش روند بازسازی، از محصولات واحدهای تولید داخلی استفاده کنند.
وی ادامه داد: استاندارد سازی مواد ، تضمین اشتغال و ارتقای شاخص کیفیت سازه ها ، نیازمند تعامل ستادهای بنیاد مسکن و واحدهای تولیدی بومی است.
معاون پشتیبانی و جانشین ستاد بازسازی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: 12 ستاد معین در شهرستان های آسیب دیده استان در حال فعالیتند و آمادگی دارند در راستای ایجاد زمینه عرضه و فروش مصالح شرکت های تولیدی بومی نهایت همکاری را با آن ها داشته باشند.
علی فولادی افزود: 35 هزار واحد احداثی و 60 هزار واحد تعمیری در مناطق زلرله زده در چرخه بازسازی هستند.
وی اظهار کرد: به غیر از نیروهای کلیدی که از استان های مبدا به شهرستان های آسیب دیده مامور شده اند ، تلاش کرده ایم از ظرفیت نیروهای بومی در بحث ساخت و ساز ، تولید و خدمات استفاده کنیم.
وی گفت: بنیاد مسکن از گسترش اشتغال و رونق شرکت های تولیدی استان حمایت می کند و در بحث تبلیغات و فروش مصالح ، اولویت با شرکت های بومی استان کرمانشاه است.
در ادامه این جلسه مدیران شرکت های تولیدی به بیان نقطه نظرات خود در راستای ایجاد زمینه های رونق فضای کسب و کار و اشتغالزایی در استان پرداختند.
مسئولان واحدهای تولیدی انتظارات خود را از ستادهای معین بنیاد مسکن و دستگاههای اجرایی برای بهره گیری از تولیدات داخل استان مطرح کردند و خواهان ایجاد فرصت های رقابتی برای بازاریابی و فروش مصالح و کالاها شدند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7399/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.