به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عدالتخواه عصر یکشنبه در نخستین همایش 'صهبای عدالت' که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، افزود: در سال 93 بیش از 117 هزار فقره پرونده در استان وارد دستگاه قضایی شد در حالی که این پرونده ها در سال 96 به 76 هزار فقره رسید.
وی با بیان اینکه به دنبال کاهش ورود افراد به زندان ها و در نظر گرفتن مجازات جایگزین هستیم، گفت: سال گذشته 400 هزار ساعت خدمات عمومی عام المنفعه به جای مجازات زندان توسط مجرمان انجام شد.
عدالتخواه افزود: پاکسازی مسیر راه کربلا از ابتدای کنگاور تا قصرشیرین توسط مجرمان را می توان نمونه ای از مجازات در نظر گرفته شده برای مجرمان دانست.
وی اظهار داشت: روند رسیدگی به شکایات مردم و پرونده های ارجاعی در استان کرمانشاه در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.
وی با تاکید بر برخورد با محاربین و کسانی که اقدام به تیراندازی می کنند، گفت: دستگاه قضایی استان کرمانشاه و نیروهای امنیتی و انتظامی در کمترین زمان ممکن با محاربین برخورد و مجازات آنها را اجرا می کنند.
رییس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: ما دیگر شرارتی در کرمانشاه نمی بینیم زیرا تا فردی دست به سلاح ببرد، در کمترین زمان ممکن حکم اعدام را برای آنها اجرا می شود.
عدالتخواه با بیان اینکه ستاد تالیف قلوب در استان تشکیل شده است، گفت: از ابتدای تشکیل این ستاد تاکنون بیش از 80 فقره قتل عمد که باید به اعدام ‌می انجامید به سازش ختم شد.
وی در رابطه با فساد اداری گفت: اگر می خواهیم در سازمان ها جرمی رخ ندهد باید مدیران نظارت دقیق داشته باشند.
رییس کل دادگستری کرمانشاه تاکید کرد: تمام مدیران باید پس از مشاهده جرم در مجموعه خود آن را به دادستانی گزارش دهند و منافذ وقوع جرم را ببندند.
عدالتخواه، اشرافی گری را یک سم مهلک در جمهوری اسلامی دانست و اطهارداشت: اگر مسئولی روحیه اشرافی گری داشته باشد نمی تواند جلوی مفاسد را بگیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: شهید بهشتی الگوی عدالت، نظم و دشمن شناسی بود که با تکلیف حضرت امام (ره) مسئولیت دستگاه قضایی را برعهده گرفت و بدنه قوه قضاییه را به بهترین شکل طراحی کرد.
وی عنوان کرد: از شهریور 93 که به عنوان رییس کل دادگستری استان کرمانشاه شروع به کار کردم تاکنون همه اقدام های قوه قضاییه را براساس برنامه ریزی پیش می بریم و برنامه سالانه را برای تک تک قضات مشخص کردیم.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.