فضل الله رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از پنجم تیر به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر یاد کرد و افزود: زنگ خطر مصرف موادمخدر در دنیا به صدا درآمده و باید همه برای مقابله با این خطر بزرگ هوشیار و آماده باشیم.
وی ادامه داد: امروز در دنیا 700 نوع ماده موادمخدر شناسایی و معرفی شده است و امروزه مواد روانگرد، جان جوانان بسیاری را تهدید می کند.
فرماندار کرمانشاه یادآور شد، براساس آمار اعلام شده، 255 میلیون نفر در دنیا برای یک بار هم که شده مصرف موادمخدر داشته اند که این رقم بسیار تکان دهنده است و آمریکا دومین کشور پرمصرف موادمخدر اعلام شده است.
وی با تاکید براینکه مردمان خوب، بااصالت و متدینی در استان وجود دارد، گفت: برای جذب سرمایه گذار و از بین بردن عینک بدبینی باید نکات مثبت این استان که قدمگاه شهیدان است را عنوان کنیم.
رنجبر از اعتیاد به عنوان زلزله ای خاموش یاد کرد و گفت: به دنبال اعتیاد، آسیب هایی همچون خودکشی، طلاق، ترک تحصیل و ویرانی خانواده ها ناشی می شود.
وی با تاکید براینکه خانواده ها باید از جوانان و فرزندان مراقب کنند، اظهار داشت: باید امورات جوانان رصدو خانواده ها بر تربیت فرزندانشان نظارت جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه آگاه سازی و آموزش بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به اعتیاد است، تصریح کرد: دولت به تنهایی در این زمینه موفق نمی شود و باید همه در کنار هم باشیم و در مسیر هدایتی که براساس مدار رحمت اسلامی و اخلاقی است حرکت کنیم تا آماری به معتادان اضافه نشود.
رنجبر در ادامه سخنان خود به پیشرف فیزیکی برخی از پروژه های شهری اشاره کرد و افزود: اکنون روگذر و تقاطع غیرهم سطح امام حسین (ع) از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است که در سه ماه اول سال 98 به بهره برداری می رسد و برخی از روگذرهای این طرح در آینده نزدیک قابل استفاده خواهد بود.
وی با اشاره به آسفالت جاده پارک 200 هکتاری سراب قنبر اظهار داشت: از سوی دیگر شاهد پیشرفت مناسب ساماندهی میدان امام (ره) فرودگاه و کسب اعتبار برای آسفالت شهر کرمانشاه به مساحت یک میلیون مترمربع از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه هستیم.
شهر کرمانشاه مرکز استان یک میلیون نفر از جمعیت 2میلیونی استان را در خود جای داده است.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.