به گزارش ایرنا، سردار نورعلی یاری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: طی این مدت با تلاش های صورت گرفته زورگیری در این استان 35 درصد ، سرقت خشن و مسلحانه 50 درصد ، سرقت احشام 17 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: 65 درصد سرقت ها در این مدت کشف شده و 610 سارق نیز دستگیر شده اند، ضمن اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر کشفیات انواع مواد افیونی 70 درصد افزایش یافته و 423 کیلوگرم مواد مخدر در یکسال گذشته کشف شده است و 573 مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر و 22 قاچاقچی عمده در این استان دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولیدات ملی و مقابله با ورود کالاهای قاچاق یادآور شد: در این مدت و با همراهی سایر ارگان های نظارتی حدود 60 میلیارد ریال کالای قاچاق شناسایی و توقیف شده است.
سردار یاری با اشاره به کاهش 17 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های مواصلاتی استان گفت: در این مدت تعداد افراد فوت شده در تصادفات 16 درصد کاهش یافته است.
وی از اعمال قانون خودروهای متخلف در این استان به میزان 91 هزار و 416 مورد خبر داد و گفت: 90 میلیارد ریال در اثر این تخلفات به خزانه دولت واریز شده است، ضمن اینکه 2 هزار و 311 خودرو نیز به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز به پارکینگ ها منتقل شده اند.ت
فرمانده انتظامی ایلام توجه همه جانبه به کلانتری ها و پاسگاه های استان از حیث اماکن و بروز رسانی تجهیزات فنی را از مهمترین برنامه های نیروی انتظامی استان در طول سال گذشته برشمرد و گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار بدون تکیه به اعتبارات ناجا ، صرف بهبود فضای کلانتری ها و پاسگاه ها و بروز سازی تجهیزات فنی آنها شده است
وی با اشاره به کاهش پنج درصدی نزاع دسته جمعی و افزایش 23 درصدی نزاع فردی در استان اظهار کرد: سرقت مسلحانه در این مدت 50 درصد ، زورگیری 35 درصد و سرقت اتومبیل ٤٠ درصدی کاهش یافته است ، همچنین میزان کشفیات سلاح جنگی و غیر جنگی در استان 20 درصد افزایش یافته و 31 نفر از اتباع غیر مجاز بیگانه نیز در این مدت دستگیر شده اند..
فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: کشف ۶۵ درصد سرقت ها داشته ایم که به صورت کامل طبق فرمایش مقام معظم رهبری مالباختگان به حق خود رسیده اند.
سردار یاری یکی از مشکلات استان را بروز خودکشی ذکر کرد و افزود: در یکسال گذشته 40 مورد خودکشی منجر به مرگ در استان داشتیم که 14 درصد افزایش را نشان می دهد.
سردار یاری از صدور 9 هزار و 700 جلد گذرنامه در این مدت در استان خبر داد و گفت: در حوزه مشاوره نیز چهار هزار نفر به مراکز انتظامی استان مراجعه کرده اند که در 70 درصد موارد به صلح و سازش می انجامد.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی تاکید کرد: یک میلیون و 47 هزار نفر امسال از مرز مهران تردد کرده اند و تنها در ایام عاشورا 102 هزار نفر از طریق این مرز راهی عراق شدند
فرمانده انتظامی ایلام یاداور شد: 10 هزار نیرو برای تامین امنیت زائران اربعین در مرز مهران بکارگیری و 47 ایستگاه پلیس نیز در ایام اربعین ایجاد می شود.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.