علی اکبر اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این افراد به صورت غیرقانونی و بدون مجوز وارد کشور و استان کرمانشاه شده بودند، افزود: حضور و فعالیت اتباع خارجی فاقد مجوز، غیرقانونی و ممنوع است.
او گفت: این اتباع افغان در سطح استان کرمانشاه مشغول به کار بودند که توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و به افغانستان بازگردانده می شوند.
وی با بیان اینکه برخی از کارفرمایان بدون توجه به قانون اقدام به کارگیری اتباع خارجی می کنند، گفت: این اقدام کاملا خلاف و غیرقانونی است و با کارفرمایان متخلف براساس قانون برخورد می کنیم.
وی تصریح کرد: اتباع خارجی به منظور کار در بخش های کشاورزی و ساخت و ساز به استان کرمانشاه آمده بودند و هیچ مجوزی برای فعالیت نداشتند.
وی به پیمانکارانی که اقدام به استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز می کنند هشدار داد و گفت: این پیمانکاران برای فرار از پرداخت حق بیمه و مالیات و کسب سود و پرداخت دستمزد پایین اقدام به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز می کنند.
او جریمه کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز می کنند را براساس قانون جریمه نقدی، حبس و شلاق دانست و گفت: در قانون به صراحت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع اعلام شده است.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه تاکید کرد که براساس قانون نیروی انتظامی مکلف و موظف است هرجا اتباع خارجی غیرمجاز را شناسایی کرد ، آنان را دستگیر نماید.
اکبری همچنین به حضور یک هزار و 286 تبعه خارجی دارای مجوز در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: اغلب این افراد تبعه عراقی هستند و پنج نفر نیز افغان می باشند.
او اظهار داشت که در میان این افراد اتباع کشورهای دیگری هم به چشم می خورد که تعداد آنها انگشت شمار است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در زمان وقوع جنگ تحمیلی و همچنین جنگ های داخلی کشور عراق، میزبان آوارگان زیادی از این کشور بود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.