به گزارش خبرنگار ایرنا، مظفر تیموری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سینما بیستون هتل پارسیان کرمانشاه، افزود: اکنون در استان کرمانشاه چهار سینما شامل 2 سینمای فرهنگ و آزادی در مرکز استان و 2 سالن نیز در شهرستان های پاوه و قصرشیرین فعال است.
جمعیت 2میلیون نفری استان کرمانشاه در 14شهرستان ساکن است.
به گفته او در فروردین امسال در مجموع 36هزار نفر از 2سینمای شهر کرمانشاه بازدید کرده اند که آمار قابل قبولی است و نشان از استقبال مردم به سینما دارد.
وی اظهار داشت: در نظر داریم در صورت آماده شدن، چهار سالن سینما را در عید سعید فطر در استان افتتاح کنیم.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به چند سالن در دست اجرا در استان نیز اشاره کرد و گفت: سالن سینما کوروش در چهار راه مدرس به ظرفیت 600نفر در حال تجهیز است که به زودی افتتاح می شود.
تیموری در ادامه افزود: همچنین در شهرستان های صحنه، هرسین و سنقر و کلیائی نیز در حال فراهم کردن مقدمات راه اندازی سالن سینما هستیم.
وی تصریح کرد: راه اندازی سینما بهمن شهرک دولت آباد کرمانشاه به ظرفیت 600 نفر نیز در دست پیگیری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس نرم کشوری باید به ازای هر 100نفر یک صندلی سینما فعال باشد که در استان کرمانشاه این رقم یک صندلی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است.
وی افزود: اکنون هفت شرکت سینمایی فعال دارای مجوز در کرمانشاه در زمینه فیلم سازی و آموزش فعال است.
وی اضافه کرد: همچنین 2آموزشگاه آزاد سینمایی در کرمانشاه و انجمن سینمای جوان در شهرهای کرمانشاه، سرپل ذهاب، جوانرود و سنقر و کلیائی فعال است و در نظر داریم این انجمن را در سایر شهرهای استان نیز راه اندازی کنیم.
او سینما را یکی از مولفه های مهم در توسعه فرهنگی جوامع دانست و گفت: صنعت سینما، تاثیرگذارترین و ماندگارترین هنرها است و ابزار ارتباطی بین ملت ها و جوامع محسوب می شود.
سینما بیستون هتل پارسیان کرمانشاه به ظرفیت 160نفر و با یک میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
هتل پارسیان کرمانشاه با 100 باب واحد اقامتی در اردیبهشت سال 1390 افتتاح شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.