خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 31 درصد افزایش و از حیث وزن 13 درصد رشد داشته است.
او گفت: از مجموع صادرات انجام شده 224 میلیون و 454 هزار و 12 دلار با وزن 588 هزار و 407 تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 49 درصد و از حیث وزن 22 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 198 میلیون و 213 هزار و 266 دلار کالا را با وزن 347 هزار و 845 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.
حیدری، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده نایلون پلاستیکی، گرید لوله به صورت پودر، لوازم خانه داری و پاکیزگی، هندوانه تازه و خربزه ذکر کرد.
وی از ظروف پلاستیکی، کولرهای آبی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، ظروف ملامین و یکبار مصرف، سیمان، رخام پولیش داده شده و انواع بستی به عنوان دیگر کالای صادر شده نام برد.
به گفته او، بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می شود.
وی همچنین اظهار کرد: در 2 ماه نخست سال 1397 در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 22 کشور صادرات قطعی انجام شده است.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کالا از طریق 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین انجام می شود.
استان کرمانشاه همچنین دارای پنج بازارچه مرزی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.