رویکرد این وزارتخانه اکنون از تمرکز بر روی تهران خارج شده و استان ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند که این رویکرد می تواند ظرفیت ها و پتانسیل های هر استان را شکوفا کند.
در این رویکرد جدید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر نیز توجه کرده و این بخش مهم و مغفول مانده در اولویت اصلی برنامه های این وزارتخانه قرار گرفته است.
حمایت و توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر می تواند مشکلات کنونی اهالی این عرصه را بر طرف کند تا فعالان این بخش بدون دغدغه های معیشتی و بیمه ای به فعالیت های تخصصی خود ادامه دهند.
ایجاد شادی و نشاط از طریق اجرای برنامه های فرهنگی و هنری رویکرد دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید است که این موضوع می تواند به شادابی و سرزندگی مردم کمک شایانی کند.
ایجاد ارتباط هرچه بهتر و بیشتر اهالی فرهنگ و هنر با مردم در قالب اجراهای زنده موسیقی، نمایش، برپایی جشنواره های مختلف ادبی، فرهنگی و هنری، نمایشگاه ها و سایر موضوعات در تلطیف فضای جامعه موثر است.
آنچه که مردم از فرهنگ و هنر و هنرمندان از مسئولان انتظار دارند در رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است و با اجرایی شدن برنامه های این وزارتخانه شاهد تقویت این حوزه خواهیم بود.
اهالی فرهنگ و هنر نیز برای تحقق سیاست های دولت و کمک به تلطیف فضای جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
رفع معضلات و مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه را می توان با فرهنگ سازی، تقویت و حمایت از فرهنگ بومی محلی تا حد زیادی کاهش داد و در این بین نقش فعالان فرهنگی و هنری بسیار موثر است که این قشر نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
تنوع فرهنگی سینه ستبر ایران اسلامی نشات گرفته از وجود اقوام، مذاهب و آداب و رسوم و سنن مختلف این دیار را به رنگین کمانی از ایران سرافراز تبدیل کرده است.
روانشناسان معتقدند که در جامعه ای فرهنگی و هنری، مردم روح لطیف و ذهنی آرام دارند و کمتر دنبال جرم و خشونت می روند و این نشان می دهد که سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از رشد ناهنجاری های اجتماعی داشته باشد.
* خبرنگار ایرنا در کرمانشاه
3033/8066/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.