به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته، افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان کرمانشاه با نام 'شهدای مدافع حرم' در زمینی به مساحت 500 متر و در کنار نمایشگاه بین المللی کرمانشاه واقع در بوستان شاهد بود.
این نمایشگاه در 18 غرفه و 16 رشته تخصصی صنایع دستی از جمله نقاشی روی شیشه، نقاشی روی لعاب، ابزارآلات فلزی، نمد مالی، البسه محلی، گره چینی و گیوه بافی برپا شده است.
در این نمایشگاه غرفه خانه ایرانی با هدف ارائه الگوهای طراحی منزل به شیوه سنتی و سیاه چادرهای عرضه شیرینی و آش نیز وجود دارد.

** تفاهم نامه 800 میلیارد ریالی وزارت ارشاد با استانداری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تفاهم نامه ای به ارزش 800 میلیارد ریال بین این وزارتخانه و استانداری کرمانشاه با هدف تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در این استان منعقد شد.
سید عباس صالحی ادامه داد: این تفاهم‌ نامه برای توسعه فرهنگ و هنر استان در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رساندیم که از امسال اجرایی خواهد شد.
وی از انعقاد تفاهم ‌نامه توسعه سه ساله فرهنگ و هنر در کرمانشاه خبر داد و بر لزوم تبدیل مراکز استان‌ها با همراهی شهرستان‌ها به قطب‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

** درگیری خانوادگی در کرمانشاه 2 کشته داشت
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال درگیری خانوادگی در بلوار طاق بستان کرمانشاه که دوشنبه شب اتفاق افتاد، 2 نفر کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.
سرهنگ محمدرضا آمویی اظهار کرد: حدود ساعت 22 دوشنبه شب یک فقره تیراندازی به پلیس گزارش شد که پس از حضور ماموران مشخص گردید داماد خانواده به همراه برادرش به علت اختلاف خانوادگی به درب منزل پدرهمسر خود مراجعه کرده و به وسیله اسلحه کلاشینکوف اقدام به تیراندازی می کند.
وی ادامه داد: پس از بالا گرفتن درگیری، همسایه پدرهمسر قاتل به قصد میانجیگری وارد عمل می شود که متاسفانه با اصابت گلوله در همان محل تیراندازی جان خود را از دست می دهد.
آمویی اظهار کرد: در این تیراندازی همچنین پنج نفر از اعضای خانواده همسر فرد مهاجم زخمی می شوند که یکی از آن ها که خانمی 57 ساله بوده و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در بیمارستان فوت می کند.

** برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله زرندی
دبیرکل بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله محمدحسین زرندی ، خدمت به مردم و برخورداری از معارف دینی را از مهمترین ویژگی های آن مرحوم عنوان کرد و گفت: آیت الله زرندی فقیهی وارسته و عالمی عامل و شخصیتی بزرگ بود که جز برای رضای الهی قدم بر نداشت.
حجت الاسلام عبدالمجید معادیخواه یادآوری کرد: تاریخ انقلاب اسلامی هرگز مجاهدت های آیت الله زرندی را فراموش نمی کند؛ تحمل بیش از یکسال حبس در زندان های رژیم ستمشاهی نیز باعث نشد وی دست از امام و انقلاب بردارد.

** قیمت اقلام اساسی ماه رمضان
خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در کارگروه تنظیم بازار ماه مبارک‌ رمضان اظهار داشت: 740 تن برنج به منظور توزیع در بازار در این ایام در نظر گرفته شده که به ترتیب با قیمت های هرکیلوگرم 2 هزار و 600 و سه هزار و 900 تومان توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان 493 تن شکر تهیه شده که با قیمت هر کیلوگرم سه هزار تومان در بین مردم توزیع می شود، گفت: 400 تن گوشت مرغ هم در ماه رمضان با قیمت هر کیلوگرم 6 هزار و 200 تومان توزیع خواهد شد.
شهیازی با اعلام اینکه 40 تن گوشت قرمز منجمد وارداتی با قیمت 23 هزار تومان برای توزیع در ماه مبارک رمضان آماده شده است از توزیع 39 تن تخم مرغ با قیمت هر شانه 12 هزار و 600 تومان خبر داد.

** بیش از 23 هزار واحد زلزله زده آواربرداری شد
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اعلام کرد که تاکنون 23 هزار و 640 واحد مسکونی تخریب شده شهری و روستایی در مناطق زلزله زده استان آواربرداری شده است.
رضا خواجه ای در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پیمانکاران بنیاد مسکن تاکنون کار پی کنی 17 هزار و 217 واحد مسکونی را به اتمام رسانده و بتن ریزی 10 و 402 واحد را انجام داده اند.
وی با بیان اینکه کار اجرای سقف هفت هزار و 11 واحد مسکونی به اتمام رسیده است، گفت: سه هزار و 834 واحد نیز در مناطق زلزله زده دیوارچینی شده است.

** افطاری دادن از بیت المال ممنوع
استاندار کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: نباید هزینه های مربوط به آیین های افطاری در این ماه از بیت المال پرداخت شود.
هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه نباید فرصت بازسازی مناطق زلزله زده را از دست بدهیم، گفت: کسانی که درگیر بازسازی مناطق زلزله زده هستند به نحوی برنامه ریزی کنند که در ماه مبارک رمضان خللی در بازسازی ایجاد نشود.

** انتشار اعلامیه ترحیم در فضای مجازی دردسرساز شد
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری فردی که به قصد مزاح، اقدام به انتشار اعلامیه ترحیم دوست خود در فضای مجازی کرده بود، خبر داد و گفت: فردی مسن با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که فردی ناشناس با استفاده از عکس پروفایل وی اقدام به چاپ اعلامیه ترحیم و فرستادن آن برای دیگران کرده که این کار باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیتش شده است.
سرهنگ علی کریمی اعلام کرد: پس از انجام بررسی های لازم و با تلاش کارشناسان، عامل انتشار آگهی ترحیم در شبکه های اجتماعی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
وی یادآوری کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، عنوان کرد که شاکی از دوستانش بوده و زمانی که از بازنشسته شدنش آگاهی پیدا کرده به قصد مزاح اعلامیه ترحیم وی را طراحی و در شبکه های اجتماعی برای چند نفر دیگر ارسال کرده است.

** کشورهای اسلامی یکپارچه از ملت فلسطین دفاع کنند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، با محکومیت کشتار وسیع مسلمانان فلسطینی توسط رژیم غاصب صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، گفت: دولتمردان کشورهای اسلامی باید متحد و یکپارچه از حق و حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.
ماموستا مُلامحمدی محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی افزود: امروز دولتمردان کشورهای اسلامی آزمون بزرگی پیش رو دارند و باید با تمام توان و یکپارچه از حق طبیعی و انسانی ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند و راه گستاخی بیشتر دشمنان اسلام را در همین مقطع مسدود نمایند.

** تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا، کابوس‌های اسرائیل را تمام نمی‌کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف گفت: با اقدام های رئیس جمهوری آمریکا، نگرانی ها و کابوس های اسرائیل تمام نمی شود.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی یک جنایت است و بسیاری از کشورهای دنیا هم آن را محکوم کرده اند.
وی مهمترین نیاز و ضرورت فعلی در دنیای اسلام را وحدت کلمه و پیشرفت علمی دانست و گفت: اگر حدود یک میلیارد و 700 میلیون نفر مسلمان دنیا دست در دست هم بگذارند، هیچ قدرتی توان ضربه زدن به آنها را ندارد.

** ورزشکار کرمانشاهی خانم گل فوتسال آسیا شد
سارا شیربیگی ورزشکار کرمانشاهی عضو تیم ملی فوتسال بانوان ایران با زدن 9 گل در مسابقات قهرمانی آسیا، عنوان خانم گلی این رقابت ها و کفش طلا را از آن خود کرد.
وی در این مسابقات که با قهرمانی تیم فوتسال بانوان ایران نیز همراه بود، مقابل تیم های ترکمنستان و ازبکستان در مرحله گروهی هر کدام 2 گل، مقابل تیم های چین و ویتام در یک چهارم و نیمه نهایی هر کدام یک گل و در مقابل ژاپت در دیدار فینال نیز سه گل برای کشورمان به ثمر رساند.

** برگزاری جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون
رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه ، از برگزاری چهارمین جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون در مهر ماه امسال خبر داد و گفت: این جشنواره قرار است با همکاری سازمان کوهنوردی فرانسه، فدراسیون کوهنوردی ایران، اداره کل ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی کرمانشاه، در دیواره کوه بیستون برگزار شود.
ثریا شهبازی زمان پیشنهادی برای برگزاری این دوره از جشنواره را 29 مهر تا پنجم آبان سال جاری ذکر کرد و گفت: مسئولان فدراسیون نیز با این تاریخ موافقت کرده اند.

** کسب 3 مدال جهانی توسط کشتی گیران کرمانشاهی
مسابقات کشتی نظامیان جهان در حالی با نایب قهرمانی تیم آزاد ایران به پایان رسید که حاصل حضور حامد رشیدی، بهمن تیموری، ارشک محبی و یدالله محبی چهار کشتی گیر کرمانشاهی در این مسابقات، کسب یک نشان طلا و 2 نقره بود.
محبی در 125 کیلوگرم مدال طلا گرفت و رشیدی و تیموری در اوزان 74 و 79 کیلوگرم نیز نقره گرفتند، ضمن اینکه ارشک محبی در 92 کیلوگرم به مقام پنجمی رضایت داد.
8066/7458
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.