به گزارش ایرنا، محمد پولادگر پنجشنبه شب در مجمع انتخاب رئیس هیات تکواندو چهارمحال و بختیاری در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: این طرح اکنون در 6 استان کشور به مرحله اجرا در آمده است و بزودی در سایر استانها نیز اجرایی می شود.
به گفته وی، براساس این طرح، خانواده های بی بضاعت که حتی توان پرداخت شهریه را ندارند و کودکان و نوجوان مستعد در رشته تکواندو شناسایی می شوند و زیر نظر مربیان فدراسیون آموزش های تکواندو را فرا می گیرند.
وی افزود: ممکن در بین این استعدادها، کودکانی باشند که از پتانسل بالایی در رشته تکواندو برخوردار باشند و بعدها بتوان به تیم های ملی نیز راه پیدا کنند.
رئیس فدارسیون تکواندو روحیه ظلم ستیزی، سلحشوری و دلاوری را از مهمترین خصلیت های این رشته ورزشی در ایران عنوان کرد و گفت:این رشته در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است و ایران در ورزش تکواندو اکنون یکی از سه کشور برتر جهان است.
پولادگر اظهار کرد: تکواندوکاران همه استانها بجز سه استان کشور در رقابت های بین المللی حضور یافته اند و این نشان از اهمیت تکواندو در ایران است که باید به طرح استعدادیابی توجه ویژه شود.
رئیس فدراسیون تکواندو از بومی سازی سیستم الکترونیکی داوری و هوگو تکواندو در ایران خبر داد و گفت: با تلاش محققان دانشگاه شریف اکنون سیستم الکترونیکی داوری و هوگو دیجیتال در ایران تولید می شود.
وی به قهرمانی تیم نوجوانان ایران در جهان در ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این رقابتها 49 کشور به دنبال کسب مدال و سهمیه المپیک نوجوانان بودند که تنها ایران و روسیه موفق به کسب هر 6 سهمیه این رشته در جهان شدند.
به گفته وی، ورزش تکواندو برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک نشان اقتدار در سطح ورزش جهان است و باید در استان ها به این رشته توجه جدی شود.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری پیشتر در سنگین وزن بانوان صاحب عنوان بود و باید دوباره به روزهای زوج خود برگردد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رشته های ورزشی رزمی در این استان از جایگاه بالایی برخوردارند و این استان به لحاظ شرایط آب و هوایی در رشته های رزمی به یک قطب ورزشی تبدیل شده است.
حمید کریمی، از تعیین چهارمحال و بختیاری به عنوان اردوبام ایران خبر داد و افزود: طرح اردوبام استان به تایید استانداری رسیده است و بزودی به وزارت ورزش و جوانان ارائه خواهد شد.
به گفته وی، 3 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی امسال به شهرستانهای استان اختصاص داده می شود و یکصد خانه ورزش روستایی نیز امسال تجهیز شد.
وی گفت: طرح راهبردی ورزش چهارمحال و بختیاری در دست تدوین است و بزودی این طرح برای تعیین راهبرد و خط مشی ورزش استان اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست عزت الله بهرامی به عنوان رئیس هیات ورزش تکواندو چهارمحال و بختیاری انتخاب و معرفی شد.
در این نشست از خدمات محسن عبداللهی رئیس اسبق هیات تکواندو استان قدردانی شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.