به گزارش ایرنا، علیمراد مرادی مجد روز پنجشنبه در نشستی با جمعی از مدیران صنایع استان در سرسرای اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق افزود: وزارت نیرو برای واحدهای تولیدی که در ایام پیک مصرف برق در تابستان (از 15 خرداد تا 15 شهریور) با شرکت های توزیع برق همکاری داشته باشند تخفیف‌هایی را برای بهای مصرفی کارخانه ها در نظر گرفته است.
وی گفت: امسال با توجه به میزان ذخیره آب پشت سدها در مقایسه با سال 96 میزان تولید برق از نیروگاه ‌های آبی از 9 هزار و 300 مگاوات به 6 هزار مگاوات کاهش پیدا خواهد کرد.
او با اشاره به اینکه سال گذشته میزان تولید برق در پیک مصرف 55 هزار مگاوات بوده ‌است و سالیانه پنج درصد رشد مصرف داریم، تصریح کرد: در این بخش نیز 2 هزار و 500 مگاوات به مصرف اضافه می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به بهره ‌برداری از 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید در مجموع 2 هزار و 800 مگاوات نسبت به سال گذشته کمبود تولید برق نسبت به مصرف نرمال خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه جبران این میزان کمبود تنها با کمک و همیاری مشترکان بخش های مختلف مصرف امکان پذیر است، گفت: سال گذشته نیز مردم بیش از 2 هزار مگاوات در مصرف انرژی کمک کردند.
وی با تاکید بر اینکه ما انتظار نداریم که خطوط تولید تعطیل شود و یا اینکه مردم در خاموشی زندگی کنند، گفت: ما دنبال این هستیم که مصرف‌های غیرضروری کاهش پیدا کند و یا مصرف‌های که امکان جابجایی دارد از ساعت پیک به ساعات غیر پیک انتقال پیدا کند.
مرادی مجد در ادامه افزود: انرژی برق یکی از نیازهای جامعه امروز است که روز به روز سهم خود را نسبت به دیگر منابع انرژی همچون سوخت‌های فسیلی بیشتر می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: کشوری توسعه یافته است که به انرژی بیشتر دسترسی داشته باشد و بهتر و بهینه تر از آن بهره بگیرد.
وی خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه ایران منابع عظیم انرژی‌های فسیلی، خورشید، باد و آب را در دسترس دارد اما شاخص‌ها نشان می‌دهد که از انرژی خدادادی استفاده خوبی نداریم.
او گفت: انرژی خورشیدی در ایران در واحد سطح 2 برابر اروپا است و بر همین مبنا یکی از سیاست‌های وزارت نیرو استفاده از انرژی خورشیدی است.
وی افزود: وزارت نیرو در ازای هر کیلووات ساعت تولید برق با انرژی خورشیدی تا 20 کیلووات 800 تومان و از 20 تا 100 کیلووات 700 تومان پرداخت می‌کند.
وی اظهار داشت: این کار یک سرمایه ‌گذاری مناسب برای صنایع محسوب می‌شود تا با مصرف انرژی برق تولیدی خود مابه‌التفاوت هزینه را از وزارت نیرو بگیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه یکی دیگر از شاخص‌های میزان مصرف انرژی را شدت مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: شدت مصرف انرژی شامل میزان انرژی است که صرف تولید یک کالا و یا میزان واحدی قیمت محصول تولیدی می‌شود.
شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیش از 735 هزار مشترک دارد.
در پایان این جلسه از واحدهای صنعتی که در سال 96 بیشترین همکاری را در مدیریت مصرف انرژی برق با شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه داشتند، با اهدا لوح قدردانی شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.