به گزارش ایرنا، یاور محمدی روز چهارشنبه در اولین گردهمایی روسای ستادی و مراکز تابعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه در سرسرای جلسات این اداره کل، این استان را از نظر منابع طبیعی و انسانی بسیار غنی دانست و افزود: متاسفانه فقر مهارت و دانایی باعث شده که این منابع مهجور بماند.
وی با اشاره به آمار بالای بیکاری کرمانشاه گفت: این استان در کنار چالش ها و کاستی ها دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی است.
وی فرهنگ غلط پشت میزنشینی در میان جوانان جویای کار، عدم خودباوری، حالت رکود و رخوت و بی انگیزگی و نداشتن مهارت های لازم را از جمله عوامل مهم بیکاری در استان دانست.
او تاکید کرد که همه باید تلاش کنیم این فرهنگ غلط از طریق فرهنگسازی در رسانه ها اصلاح شود.
وی تصریح کرد: تولید شغل، فرهنگ سازی و ایجاد مهارت از ارکان مهم حل مشکل بیکاری است که رسانه ها نقش مهمی در اصلاح فرهنگ جامعه در بحث اشتغال دارند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه در ادامه گفت: باید به دنبال ایجاد الگوهای عملی برای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه باشیم وهمه رسانه ها به کار گرفته شود تا فرهنگ مهارت آموزی در همه جا به عنوان یک ارزش ترویج شود.
محمدی بر استمرار و پیگیری و مصر بودن در به سرانجام رساندن کارها و فعالیت ها تاکید کرد و افزود: روسای مراکز با هم افزایی و همکاری و انسجام با تمام دستگاه ها از جمله فرمانداران شهرستان ها می توانند به توسعه و تقویت آموزش های فنی و مهارتی کمک کنند.
وی با تاکید بر ارتقاء بخشی کیفیت آموزش ها، تجهیزات و ظرفیت ها گفت: آموزش ها را باید به سمت نیازهای بازار کار سوق دهیم و پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.
وی با اشاره به رشد و توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، افزود: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد نقش اثرگذاری در توسعه و ترویج آموزش های فنی و مهارتی ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازی نقاط قوت آموزشگاه های آزاد، زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر را فراهم می کنند، گفت: آموزشگاه ها می توانند در بحث اشتغال نیز تاثیرگذار باشند و نخستین تاثیرگذاری آنها، کم کردن تصدی گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.
آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 234 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 20 مرکز دولتی ارائه می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که آخرین نرخ بیکاری آن در پاییز سال گذشته 22 درصد اعلام شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.