روابط عمومی دانشگاه رازی روز پنجشنبه به نقل از محمدابراهیم اعلمی آل آقا، در نشست با 'یاسر الحجاج' رایزن فرهنگی عراق در ایران در ساختمان مرکزی دانشگاه رازی اظهار داشت: امروز تعاملات دیپلماسی یکی از اصلی‌ترین رکن‌های دانشگاه است و باید بهای بیشتری به این همکاریهای دیپلماسی، بخصوص به کشور دوست و همسایه عراق داده شود.
رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه علاوه بر حضور دانشجویان عراقی در ایران باید تعاملات مشترک آموزشی و پژوهشی داشته باشیم، افزود: تاریخ گذشته، باستان ‌شناسی و تمدن کشور عراق به ما کمک می‌کند که در زمینه‌های مختلف تمدن منطقه را بیشتر بشناسیم.
اعلمی آل آقا با بیان اینکه دانشگاه رازی مبتنی بر سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر کیفیت، پژوهش‌های هدفمند و تقاضامحور تأکید دارد، عنوان کرد: دانشگاه رازی آماده همکاری در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فنی و اجرایی با کشور جمهوری عراق است و از گسترش همکاری‌ها استقبال می‌کند.
وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای جذب دانشجو در زمینه‌های نفت و پتروشیمی گفت: یکی از محورهای مشترک همکاری با کشور عراق می‌تواند اخذ دانشجو در زمینه‌ نفت و پتروشیمی در ابعاد پژوهش‌های تقاضامحور و آموزش‌های مرتبط باشد و امیدواریم روز به روز شاهد گسترش این هم افزایی و همکاری با کشور جمهوری عراق باشیم.
استان کرمانشاه دارای بیش از 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و با 2 بخش کردنشین و عرب نشین این کشور در ارتباط است.
هم اکنون تعدادی از دانشجویان عراقی در رشته های مختلف در دانشگاه های کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه رازی کرمانشاه که نام آن برگرفته از 'محمدبن زکریای رازی' یکی از دانشمندان بزرگ ایرانی سده سوم هجری است، اکنون دارای 9 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و حدود 12 هزار دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.