مراد محمودیان فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود که با میانگین یک و نیم تن در هکتار در مجموع 32 تن کلزا از مزارع زیرکشت این محصول برداشت شود.
وی اظهارداشت: در سال زراعی جاری ، 60 هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت کلزا رفت که متاسفانه 40 هکتار آن طعمه گرازهای وحشی شده است.
وی گفت: کشت کلزا در حاصلخیزی خاک ، کنترل آفات ، بیماری ها و پایداری تولید گندم تاثیر به سزایی دارد و علاوه بر آن کنجاله حاصل از این محصول نیز یکی از مناسب ترین منابع برای تغذیه دام و طیور است.
دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن ، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست و روغن کلزا نیز به علت اینکه دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول است از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار می‌باشد.

** آغاز برداشت گندم از مزارع قصرشیرین
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین همچنین از آغاز برداشت گندم در سطح هشت هزار و 450 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.
محمودیان فر افزود: با توجه به پراکنش نامناسب باران و تاخیر در بارش ها و خشکسالی ، برداشت گندم تنها در برخی از اراضی دیم این شهرستان آن هم به صورت جزیی انجام می شود.
وی با بیان اینکه در بیشتر اراضی زیرکشت گندم دیم ، خسارت وارد شده با توجه به عوامل یاد شده به صورت صد درصدی است ، پیش بینی کرد که در فصل زراعی امسال حدود چهار هزار و 500 تن گندم از زمین های زیرکشت این شهرستان برداشت شود.
وی از پیش بینی 2 مرکز فعال برای خرید گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان قصرشیرینی خبر داد و گفت: برای کار برداشت محصول گندم ، 70 دستگاه کمباین در نظر گرفته شده و کارشناسان فنی جهاد کشاورزی نیز کار نظارت بر نحوه برداشت را بر عهده دارند.
وی اضافه کرد که پارسال در مجموع 9 هزار و 500 تن گندم از سطح 11 هزار و 620 هکتار مزارع شهرستان قصرشیرین برداشت شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 30 هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.