حیدر بهرامی روز دوشنبه در جلسه شورای زکات سرپل ذهاب افزود: این میزان زکات در راستای رفع مشکلات 855 خانوار تحت پوشش، تعمیر و احداث مساجد، حمایت از نیازمندان و آزادی زندانیان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: همچنین 4 میلیارد و 590 میلیون ریال زکات به صورت غیر نقدی نیز در سال گذشته در این شهرستان جمع آوری شده است.
او تشکیل جلسه زکات با دهیاران بخش قلعه شاهین و مرکزی و مروجان جهاد کشاورزی، دعوت از دهیاران و شوراها توسط بخشداران، تبلیغ پرداخت زکات در مراکز خرید گندم و تبلیغ در مساجد و مراکز فرهنگی و مدارس را از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری در راستای ترویج فرهنگ زکات در این شهرستان ذکر کرد.
او معرفی شوراهای زکات در روستاها، ارتباط با مودیان زکات از طریق مراکز نیکوکاری و تبلیغ چهره به چهره درمحل مساجد با کشاورزان را از دیگر این اقدامات بیان کرد.
امام جمعه سرپل ذهاب نیز در این جلسه گفت: نقش مبلغان، روحانیان و رسانه ها در زمینه ترویج زکات در جامعه بسیار موثر است و باید با برنامه ریزی منسجم در جهت ترویج این مهم و ارزش دینی، اهتمام بیشتری صورت گیرد.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: همواره با پرداخت زکات از سوی مردم شهرستان، سهم قابل توجهی از نیاز اقشار محروم شهرو روستاها برطرف شده است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 48 کیلومتر مرز با عراق است.7399/3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.