به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا مُلا قادر قادری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز دنیای اسلام با 2‌جنگ نظامی و فکری روبه رو است که باید آن ها را جدی بگیریم.
وی با بیان ‌اینکه در جنگ سخت و نظامی دشمن ما داعش بود که خوشبختانه با آن مقابله و نابود کردیم، تصریح کرد: امروز داعش فرهنگی در کشور به ویژه در مناطق اهل تسنن در حال رشد است.
وی اظهار کرد: داعش نظامی به خوبی از میان برداشته شد اما برای مقابله با داعش فرهنگی باید اقدامات جدی انجام شود.
وی نقش علما و فرهیختگان در زمینه مقابله با داعش فرهنگی را موثر دانست و گفت: امروز ضروری است که تمام علما و فرهیختگان در زمینه مقابله با داعش فرهنگی وارد میدان شوند.
وی افزود: با توجه به بی ادبی ترامپ نسبت به کشور ما و توطئه هایی که روز افزون شده است، می طلبد که اقدامات فرهنگی خود را به ویژه برای جوانان بیشتر کنیم.
امام‌ جمعه پاوه در ادامه گفت: امروز شاهد هجمه هایی هستیم که در مناطق مرزی و رسانه های بیگانه از سوی دشمنان انجام می شود و هدف آنان ایجاد نارضایتی در میان مردم است.
ماموستا قادری با تاکید بر اینکه مرزداران ما از نظر رفاهی و فرهنگی مظلوم واقع شده اند، افزود: مردم مرزدار کرمانشاه در حالی که کشور در حال پیشرفت بود درگیر جنگ شدند و از روند توسعه جا ماندند.
وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در راستای بهبود فرهنگ عمومی اقداماتی انجام دهد، گفت: در سال 96 حتی یک بار هم رئیس کانون مساجد به منطقه اورامانات سفر ‌نکرد در حالی که باید به این مناطق مرزی توجه کرد.
شهرستان پاوه با 60هزار نفر جمعیت در 130کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری 2 روزه یکشنبه شب وارد استان کرمانشاه شد و حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، امضای تفاهم نامه، بازدید از چند مجتمع فرهنگی و هنری، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های شرق استان در صحنه، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه و نشست مطبوعاتی از جمله برنامه های اوست.
7445‎/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.