علیرضا تخت شاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این دستگاه را از نوع ICP – OES ، Perkin Elmer مدل Optima 8300DV ذکر کرد و افزود: این دستگاه با پیگیری های حوزه معاونت بهره برداری و دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفا خریداری شده است.
وی اظهار کرد: این دستگاه دارای سیستم FIAS 100 و Auto Sampler S10 بوده و قادر به آنالیز 76 عنصر به طور همزمان و در حد PPM تا ppb1 می باشد.
وی تأکید کرد: این دستگاه دارای آخرین فن آوری موجود بوده و در ایران یکی از بهترین و کاملترین دستگاه ها در این زمینه است.
به گفته او، دستگاه مذکور قادر است فلزات سنگینی چون، آهن، آلومینیم، نقره، جیوه، منگنز، سرب، کادمیوم، روی، مس، باریوم، کروم، کبالت و سایر فلزات را آنالیز کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه همچنین اعلام کرد: آزمایشگاه مرکزی این شرکت موفق به تمدید گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست در 17 پارامتر فیزیکوشیمیایی و 2 پارامتر میکروبیولوژی شد.
تخت شاهی افزود: دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان در اواخر اسفند سال گذشته مدارک و مستندات لازم برای ارزیابی و تمدید گواهینامه آزمایشگاه معتمد را به سازمان محیط زیست ارائه کرد که پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط آن سازمان مورد تایید گرفت.
وی یادآورشد: گواهینامه قبلی آزمایشگاه معتمد محیط زیست در مجموع شامل هفت پارامتر در بخش های فیزیکوشیمیایی و میکروبیولوژی بوده که با پیگیری و تلاش پرسنل حوزه معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان، به 19 پارامتر ارتقا یافته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.